واردات فناوری‌های کشاورزی بدون مشابه داخلی بلامانع است

مدیر اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تنها شرط وزارت جهاد کشاورزی برای وارد کردن فناوری های صنعتی نوین بخش کشاورزی از خارج کشور، وجود نداشتن نمونه بومی آن در کشور است.

منصور قماشی با بیان اینکه در صورتی مجوز ورود یک فناوری کشاورزی به کشور صادر می شود که نمونه بومی آن وجود نداشته باشد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صدور مجوز برای واردات فناوری های نوین صنعتی در بخش کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی زمان بر نیست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: به کارگیری فناوری های صنعتی نوین در بخش کشاورزی پس از صدور مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود. درخواست برای وارد کردن فناوری صنعتی نوین خارجی بدون توقف در روند تولید کشاورزی صورت می گیرد و معافیت گمرکی و تخصیص ارز دولتی از جمله تسهیلاتی است که در این زمینه ارائه می شود.

مدیر اداره فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در صورتی که مجوز ساخت از سوی وزارت صمت برای دستگاه مورد نظر صادر شده باشد، لازم است تا وارد کننده بجای وارد کردن فناوری های صنعتی نوین از نمونه بومی آن فناوری در کشور استفاده کند. تسهیلاتی نیز در قالب بهسازی و نوسازی فناوری های صنعتی نوین از سوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

قماشی گفت: شناسایی فناوری های صنعتی نوین در دنیا از طریق خود متقاضی و از روش های مختلف صورت می گیرد و متقاضی می تواند پس از شناسایی این فناوری برای اخذ مجوز به جهاد کشاورزی مراجعه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی هفته های اخیر برخی از منابع خبری اعلام کرده بودند که وزارت جهاد کشاورزی از ورود فناوری های نوین صنعتی در بخش کشاورزی جلوگیری می کند و تنها استفاده از نسخه های بومی این گونه فناوری ها توسط این وزارتخانه جایز شمرده می شود.

کد خبر 376802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.