همه شهرستان های اصفهان دچار تنش آبی شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه شهرستان های استان اصفهان دچار تنش آبی شده‌اند و تنها اصفهان نیست که با این مشکل مواجه شده است. فریدن و فریدون شهر به عنوان یکی از پر آب ترین نقاط اصفهان نیز دچار تنش آبی شده‌اند.

حیدر علی عابدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تاکنون قدم های عملی در زمینه تونل بهشت آباد برداشته نشده است، گفت: اراده نکردن وزارت نیرو و تفکر اصفهان ستیزی سازمان برنامه و بودجه کشور موجب شده است که تاکنون اقدامات جدی در زمینه تونل بهشت آباد صورت نگیرد.

وی افزود: رییس جمهور وعده دادند که ستاد احیای زاینده رود تشکیل شود، اما هنوز خبری از تشکیل این ستاد نیست. طبق وعده های ریاست جمهوری قرار بوده است که پروژه بهشت آباد فعال شود، اما تاکنون این پروژه فعال نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهانی ها همواره در طول تاریخ راه خود را پیدا کرده اند، تصریح کرد: امیدواریم این بار نیز اصفهانی‌ها به رغم وجود برخی از تفکرات اصفهان ستیزی راه توسعه در استان را پیدا کنند. استان اصفهان با اصفهان ستیزی و کم محبتی برخی از افراد نابود نخواهد شد.

عابدی با بیان اینکه اصفهانی ها باید برای یک انتخابات پر شور و گزینش افراد تاثیر گزار برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی آماده شوند، ادامه داد: مردم اصفهان باید پاسخ کم محبتی ها به این استان را با شرکت فعال و حداکثری خود در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی بدهند.

وی اضافه کرد: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از سوی استان اصفهان گزینش می شوند، نسبت به کل استان اصفهان حساسیت داشته باشند و تنها به فکر منافع زودگذر شهرستان خود نباشند. نمایندگان استان اصفهان نباید هیچ تعارفی در زمینه مسئله آب استان با کسی داشته باشند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به فکر توسعه استان اصفهان باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد حضور فعال قشر دانشگاهی در انتخابات مجلس یازدهم، تصریح کرد: استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان نیز موجب احقاق حقوق مردم این استان در زمینه آب و زاینده رود نشد. هیئت دولت تصویب کرد که ستاد احیای زاینده رود تشکیل بشود اما این اتفاق تا کنون نیافتده است. روزی نیست که مجمع نمایندگان استان اصفهان پیگیر احقاق حقوق مردم اصفهان در زمینه آب زاینده رود نباشد.

عابدی افزود: به دنبال راه حل های دیگری در کنار تونل بهشت آباد هستیم تا بتوانیم از منابع آبی استان خودمان بهره مند شویم. راه حل هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است نیاز به فعالیت های تحقیقاتی و مطالعاتی دارد و برخی از آنها عملی و برخی از آنها غیر عملی است. همه شهرستان های استان اصفهان دچار تنش آبی شده اند و تنها اصفهان نیست که با این مشکل مواجه شده است. فریدن و فریدون شهر هم به عنوان یکی از پر آب ترین نقاط اصفهان نیز دچار تنش آبی شده اند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اهدافی که باید در اولویت نمایندگان استان قرار بگیرد احیای تالاب گاو خونی است و این مسئله به عنوان چالشی در برابر مقامات اجرایی استان از جمله استاندار است.

در همین زمینه بخوانید:

هماهنگی های خوبی در خصوص مسائل آب به ویژه منابع آبی استان اتخاذ شده است

کد خبر 376796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.