واکنش مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به آوازخوانی در ابیانه

نطنز- مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: اتفاقی که در چند روز گذشته در ابیانه افتاده در حوزه گردشگری نبوده است، زیرا تورهای گردشگری و راهنمایان تور با مجوز هستند، اما تورهایی که به صورت دسته‌جمعی و در قالب گروه‌های دوستانه انجام می‌شود دیگر از قالب ساز و کار گردشگری خارج می‌شوند.

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز با اشاره به ماجرای تک‌خوانی یک زن در روستای ابیانه، اظهار کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی و مذهبی است و مردم به این‌گونه مسایل حساسیت  بالایی دارند و رعایت و شعائر دینی و مذهبی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان بیشتر اهمیت دارد و همه افراد باید پایبند قانون و مقررات بوده و شعائر اسلامی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه این واقعه به سرعت در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شد، ادامه داد: افراد کمی به این مسائل بی‌توجه هستند و با کسانی که به این مسائل بی‌احترام می‌کنند باید توسط مراجع ذی‌صلاح برخورد جدی صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: مردمان نطنز و ابیانه، متدین و معتقد به مسائل دینی و پایبند به اصول دین و مذهب هستند و در مرز حفاظت فرهنگ و میراث و تاریخ کشور قرار گرفته‌اند و طبیعتاً حساسیت ویژه‌ای نسبت به اینگونه مسائل دارند.

الهیاری گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی استان و شهرستان نطنز اقدامات و پیگیری‌هایی جهت شناسایی فرد مذکور و گروهی که در ابیانه حضور داشتند را انجام دادند و دستگاه قضایی نیز با حساسیت پیگیری‌ این مسئله است.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در چند روز گذشته در ابیانه افتاده در حوزه گردشگری نبوده است، زیرا تورهای گردشگری و راهنمایان تور با مجوز هستند و همچنین نظارت قانونی بر کار آن‌ها انجام می‌شود، اما تورهایی که به صورت دسته‌جمعی و در قالب گروه‌های دوستانه انجام می‌شود دیگر از قالب ساز و کار گردشگری خارج می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان تأکید کرد: باید همه افراد شعائر اسلامی را رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن قانون با آنها برخورد خواهد شد.

الهیاری با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مردم در قالب تورهای گردشگری مسافرت نمی‌کنند، تاکید کرد: همه تلاش میراث فرهنگی اعمال نظارت بر فعالیت تورهای گردشگری دارای مجوز است و بر این اساس تورهای گردشگری و آژانس‌های مسافرتی موظف به حفظ شئونات اسلامی و احترام به فرهنگ و آداب جوامع محلی هستند.

وی گفت: بیشتر تورهای گردشگری دارای مجوز قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند و راهکارهای قانونی برای برخورد با تخلف‌هایی مانند هنجارشکنی و سایر رفتارهای خارج از چارچوب وجود دارد؛ در این ماجرا نیز دستگاه‌های ذیربط پیگیر هستند تا دیگر شاهد تکرار چنین مواردی در مکان‌های گردشگری نباشیم.

به گزارش ایمنا، جمعه گذشته ۲۷ اردیبهشت، خانمی در جمع گروهی از گردشگرانی روستای تاریخی ابیانه نطنز به تک‌خوانی پرداخت و ویدئوی این تک‌خوانی بلافاصله در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد.

کد خبر 376793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.