۶۰ هزار مرگ سرطانی در سال ۹۷/ چاقی ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

چاقی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان، ترمیم قلب پس از حمله قلبی، ابتلای ۱۲۰ هزار نفر به سرطان، مصرف روزانه تخم مرغ و عدم ارتباط با سکته مغزی، جوانی پوست با روغن های طبیعی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

بهگزارش خبرنگار ایمنا؛ پوست شاداب از نکات مهم در زیبایی فرد است. با چند روغن طبیعی می توانید شادابی پوست تان را تامین کنید. برای رفع چروک‌های زیر چشم می‌توانید به مژه‌ها و ابرو روغن کرچک بزنید؛ برای این کار برس ریمل خود را به خوبی بشویید و در روغن کرچک فرو کنید، آن را به مژه‌ها و ابرو بزنید تا رشد آنها زیاد شود؛ هرشب قبل از خواب این عمل را تکرار کنید.

روغن نارگیل برای لب‌های خشک بسیار خوب است. جذب آن احتیاج به زمان دارد و بهترین زمان استفاده از آن قبل از خواب است تا صبح هنگام لب‌های شما زیبا شود، شما می‌توانید از روغنخالص یا ماسک آن استفاده کنید.

ترمیم قلب پس از حمله قلبی امکان پذیر شد

محققان موفق به شناسایی نوعی سلول بنیادی (وابسته به جفت جنین) شده‌اند که قادر به ترمیم بافت قلب، رشد عروق خونی جدید و سلول‌های سالم پس از حمله قلبی است
این سلول‌های بنیادی استخراج شده از جفت Cdx۲ نام دارند. مطالعات قبلی نشان داده بود که این سلول‌ها فقط قادر به تولید جفت در مراحل ابتدایی رشد جنین هستند و اطلاعاتی در مورد احیا و ترمیم اندام های بدن توسط این سلول‌ها در دست نبود.
این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی ایکان در نیویورک صورت گرفته است، نشان می‌دهد سلول‌های بنیادی Cdx۲ جمعیت وسیعی از سلول های بنیادی هستند که می‌توانند محل آسیب را هدف قرار دهند و از طریق گردش خون به محل مورد نظر برسند و ترمیم و بازسازی را آغاز کنند.
برای بررسی خواص ترمیم سلول های Cdx۲، محققان حملات قلبی را در سه گروه مدل حیوانی القا کردند. یک گروه از موش‌ها پس از حمله قلبی سلول های بنیادی Cdx۲ مشتق شده از جنین دریافت کردند، گروه دوم سلول های بنیادی عادی و گروه سوم یک محلول عادی حاوی سدیم دریافت کردند.
پس از سه ماه بررسی های انجام‌شده توسط MRI، نتایج نشان داد موش‌هایی که با سلول های بنیادی Cdx۲ درمان شدند، بهبود قابل ملاحظه‌ای در بافت و ترمیم قلب داشته‌اند. پس از گذشت سه ماه از درمان، سلول‌های بنیادی به محل آسیب مهاجرت کرده بودند و رگ‌های خونی جدید و سلول های سالم در بافت ایجاد شده بود. موش‌هایی که آب نمک و سلول بنیادی دریافت کردند، مبتلا به نارسایی قلبی شدند و هیچ پیشرفت و بهبودی نداشتند.
.
محققان بر این باورند که این روش می‌تواند راهکاری موثر برای ترمیم بافت‌های حیاتی بدن باشد.

 ۶۰ هزار مرگ سرطانی در سال گذشته

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، از ابتلای ۱۲۰ هزار نفر به سرطان طی سال گذشته در کشور خبر داد.

محمدرضا قوام نصیری، در آستانه برگزاری کنگره جامعه جراحان، گفت: جدیدترین مباحث در حوزه رادیو انکولوژی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در این کنگره که هجدهم تا بیست و دوم خرداد ۹۸ در تهران برگزار می‌شود مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: یافته‌های جدید در مورد انواع سرطان‌ها و درمان‌های نوین آن نیز توسط صاحب نظران مطرح می‌شود همچنین راه‌های تشخیص زودرس سرطان و کاهش عوارض پس از درمان همچون درمان‌های شیمی درمانی و رادیوتراپی نیز ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی با اشاره به اینکه سرطان‌های دستگاه گوارش همچون سرطان مری معده و روده بزرگ همچنین سرطان ریه در سال‌های اخیر مردم زیادی را در جهان درگیر کرده است، گفت: با استفاده از درمان‌های نوینی همچون ایمونوتراپی می‌توان اقدامات مؤثر و هدفمندتری را جهت کمک به این بیماران و درمان موفقیت‌آمیز شأن انجام داد.

قوام نصیری با بیان اینکه بر اساس جدیدترین آمارها سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار نفر (بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار نفر) مورد جدید گرفتار سرطان شدند، عنوان کرد: این در حالی است که مرگ و میر ناشی از آن ۶۰ هزار نفر در سال گزارش شد که این آمار را می‌توان با تجهیز کشور به مراکز درمانی پیشرفته و آگاهی بیشتر مردم جهت تشخیص زودرس بیماری شأن کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه تشخیص زودرس بیماری سرطان در کشور ما نسبت به برخی از کشورها بسیار با تأخیر است، گفت: مراجعه دیرهنگام بیماران و عدم آگاهی مردم نسبت به بیماری سرطان سبب وقوع این مسئله شده است.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، گفت: این مسئله سبب شده که دستگاه‌های جدید رادیوتراپی برای ورود به کشور با اختلال و مشکل مواجه شود.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی ورود داروهای هدفمند همچون داروهای مونوکلونال آنتی بادی‌ها و استفاده از روش‌هایایمونوتراپی گران قیمت بوده و برخی از آنها را سازمان‌های بیمه‌گر تحت پوشش قرار نداده و باید آزاد تهیه شود یا تحریم‌ها سبب توقف ورود برخی از این داروها شده است.

چاقی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

فوق تخصص بیماری‌ های گوارش و کبد اعلام کرد، چاقی یکی از عواملی است که شانس ابتلا به انواع سرطان‌ها را بیشتر می‌کند و در نتیجه، جوامع ماشینی امروز بیشتر از سایر جوامع درگیر سرطان شده‌ اند.

حسن طاهری در آستانه برگزاری کمیته کشوری هفته سلامت گوارش اظهار داشت: عدم تحرک، استرس و سبک غذایی ناسالم، از دیگر عوامل ابتلا به سرطان به شمار می‌رود. بنابراین با فعالیت فیزیکی و استفاده از مواد غذایی سالم می توان ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه مصرف میوه و سبزیجات در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ های گوارش بسیار موثر است، گفت: چاقی، عدم تحرک، استرس و مصرف مواد غذایی ناسالم از عوامل دخیل در بروز سرطان است.

درمان انحراف ستون فقرات بدون جراحی

طاهری با اشاره به اینکه سرطان به طور کلی علاج خاصی ندارد، گفت: البته اگر سرطان در مرحله ابتدایی شناسایی شود، درمان آن مشکل و پیچیده نخواهد بود و می‌توان راحت تر با این بیماری مقابله کرد.

وی در ارتباط با مصرف مواد غذایی سالم گفت: نمک، قند و چربی در مواد غذایی در صورتی که زیاد استفاده شود، شانس سرطان و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را مضاعف می‌کند. این در حالی است که مصرف مواد غذایی حاوی فیبر همچون سبزیجات و میوه‌ها در پیشگیری از سرطان موثر است.

مصرف روزانه یک تخم مرغ سکته مغزی را افزایش نمی دهد

مطالعات جدید محققان حاکی است، مصرف روزی یک عدد تخم مرغ با افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی ارتباطی ندارد.
در پژوهشی جدید که توسط محققان فنلاندی انجام شد، نتیجه بدست آمده نشان داد که در حاملان فنوتیپ APOE۴ که از لحاظ ژنتیکی مستعد افزایش سطح کلسترول خون بر اثر مصرف کلسترول غذایی هستند، مصرف روزی یک عدد تخم تاثیری در ابتلای آنها به سکته مغزی ندارد.
فنوتیپ APOE۴ بر سوخت و ساز کلسترول تاثیر دارد و به اندازه قابل توجهی در جمعیت فنلاندی مشاهده می شود.
یافته های مطالعات قبلی در مورد ارتباط مصرف تخم مرغ با خطر ابتلا به سکته مغزی ضد و نقیض بوده اند.
برخی مطالعات، ارتباطی میان مصرف بالای کلسترول غذایی با افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی پیدا کرده اند در حالیکه مطالعات دیگر نشان داده اند که مصرف تخم مرغ که کلسترول بالایی دارد، خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد.
برای بیشتر افراد کلسترول غذایی نقش بسیار کوچکی در سطح کلسترول خون آنها دارد.
اما تاثیر کلسترول غذایی بر سطح کلسترول خون در حاملان فنوتیپ APOE۴ -- که بطور قابل توجهی بر متابولیسم کلسترول تاثیر می گذارد-- بیشتر است. حاملان فنوتیپ APOE۴ در میان جمعیت فنلاندی به وفور یافت می شود.
محققان فنلاندی در این مطالعه جدید با بررسی هزار و ۹۵۰ مرد فنلاندی ۴۲ و ۶۰ ساله که ۳۲ درصد آنها حامل فنوتیپ APOE۴ بودند متوجه شدند که مصرف روزی یک عدد تخم مرغ با خطر ابتلا به سکته مغزی حتی در افرادی که از لحاظ ژنتیکی مستعد افزایش سطح کلسترول خون بر اثر مصرف کلسترول غذایی هستند، ارتباط ندارد.
یک تخم مرغ تقریبا حاوی ۲۰۰ میلی گرم کلسترول است.
با این حال محققان خاطر نشان کردند از آنجایی که این مطالعه بر روی افرادی انجام شده است که سابقه ابتلا به بیماری قلبی عروقی نداشتند، لازم است مطالعات بیشتری بر روی افراد بیشتر و نیز افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی دارند، انجام شود.

کد خبر 376767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.