شناسایی ۴۸۰۰ بازمانده از تحصیل در اصفهان

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تاکنون در اصفهان چهار هزار و ۸۰۴ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده است که طی فرایند روزهای گذشته ۱۸۲ نفر از این بازماندگان از تحصیل ثبت‌نام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهین جوانی ظهر امروز _ سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه_ در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه برای ورود دانش‌آموزان به دوره ابتدایی آزمون ورودی برگزار نخواهد شد، اظهار کرد: امسال متولدین  نیمه دوم سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲ برای پایه اول پذیرش می‌شوند و دانش آموزانی که واجد شرایط برای ورود به پایه اول هستند حق ثبت در دوره پیش دبستانی را ندارند و باید جهت ثبت‌نام در پایه اول حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به سنجش سلامت دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی ادامه داد: دانش‌آموزانی که برای ثبت‌نام به مدرسه مراجعه می‌کنند طی نوبت گیری‌های انجام شده به پایگاه‌های سنجش سلامت ارجاع داده می‌شوند و در این پایگاه‌ها اقدامات اولیه برای سنجش جسمانی و روحی و روانی بچه‌ها صورت می‌گیرد و در صورت نیاز به پایگاه تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اگر نیازی به پایگاه تخصصی نبود آن‌ها باید به پایگاه‌های معاونت بهداشتی بروند تا هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد، تصریح کرد: در این پایگاه‌های معاونت بهداشتی معاینات پزشکی دانش‌آموزان انجام می‌شود ودر نهایت دوباره دانش‌آموزان برای انجام ثبت‌نام قطعی به همراه فرم واکسیناسیون و پرونده بهداشتی به مدرسه مراجعه می‌کنند.

جوانی با تاکید بر اینکه توانستیم سنجش کودکان پیش دبستانی را در برنامه کار خود قرار دهیم، گفت: امسال تمام کودکان پیش دبستانی که در سامانه "سناد" ثبت شده‌اند شنجش می‌شوند چراکه این حق مسلم کودکان این سرزمین است که از این سنجش برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: نوآموزانی که در مراکزی که تحت پوشش آموزش و پرورش نیستند، از سنجش زود هنگام محروم هستند و این حقی است که از این گروه کودکان ضایع می‌شود. با سنجش زود هنگام، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شناسایی می‌شوند و اقدامات اولیه و مداخله به هنگام برای ایجاد توانمندی‌های لازم برای ورود به پایه اول برای این دانش آموزان انجام می‌شود.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره مبحث انسداد مبادی بیسوادی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در صدر برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی قرار دارد، انسداد مبادی بیسوادی است و رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و می‌توانند در این زمینه کمک لازم را با آموزش و پرورش در راستای شناسایی دانش‌آموزان تارک تحصیل و بازمانده از تحصیل داشته باشند.

جوانی افزود: تاکنون در اصفهان چهار هزار و ۸۰۴ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده است که طی فرایند روزهای گذشته ۱۸۲ نفر از این بازماندگان از تحصیل ثبت‌نام شده‌اند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دو هزار و۷۲۴ نفر از بازماندگان از تحصیل در اصفهان بدون سابقه‌ای در سیستم سناد آموزش و پرورش هستند و یک هزار و ۸۹۷ نفر هم سابقه در سناد دارند که وارد سیستم شدند، اما برای ثبت‌نام مراجعه نکردند.

کد خبر 376753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.