همه عکاسی‌های شهر «نظری» را می‌شناختند

رزمنده تیپ ۲۱ امام رضا (ع) گفت: امیر نظری ناظرمنش با هزینه خودش نگاتیو عکاسی می‌خرید و هزینه چاپ آن را می‌داد، لابراتوارهای بزرگ چاپ عکس در مشهد او را می‌شناختند.

به گزارش ایمنا، شهید «امیر نظری ناظرمنش» قائم مقام فرمانده تخریب تیپ ۲۱ امام رضا (ع) متولد پنجم فروردین سال ۴۳ در مشهد بود که با آغاز جنگ تحمیلی با وجودی که در مقطع سوم دبیرستان مشغول به تحصیل بود به جبهه‌های جنگ رفت و مدتی بعد لباس مقدس سپاه پاسداران را به تن کرد و عضو این نهاد انقلابی شد. او پس از گذراندن دوره‌های تخصصی تخریب و انفجارات به جانشینی فرمانده تخریب تیپ ۲۱ امام رضا (ع) منصوب شد. او سرانجام در اولین روز اسفند سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

یکی از رزمندگان تخریبچی لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در خاطره‌ای از این شهید گفته است: شهید امیر نظری مسوول تبلیغات تخریب بود. عشق عکاسی داشت و هر کسی که از او می‌پرسد چرا این همه عکس می‌گیری، می‌گفت: یک روز می‌فهمید این عکس‌ها به چه دردی می‌خورد!

از هر جایی که می‌توانست پول جمع می‌کرد و نگاتیو عکاسی می‌خرید و هزینه‌های چاپ عکس‌هایش را فراهم می‌کرد. لابراتوارهای بزرگ چاپ عکس در مشهد او را کاملآ می‌شناختند. علتش هم رفت و آمد نظری وسفارش‌های زیاد برای چاپ عکس بود.

با همه این احوال و با اینکه سابقه او در تبلیغات از من بیشتر بود، پذیرفت که در تبلیغات زیر نظر من کار کند. لابد می‌دانست که خودش یک هنرمند است و مدیریت نظم بخشیدن به کارها چندان با ذائقه‌اش جور نیست. شاید هم از سر بزرگواری یا اطاعت پذیری فرمانده تخریب بود که مقرر کرد من مسئول تبلیغات باشم.

سعی کردم به همه کارهای تبلیغات سر و سامان بدهم. نظری هم پا به پای من می‌آمد. بدیش این بود که همان اول کار نبود امکانات خیلی وقت‌ها دست ما را برای انجام بهتر کارها می‌بست. از حق نگذریم بعضی وقت‌ها هم امکانات بود اما آنها که باید آن را تقسیم می‌کردند درست تقسیم نکردند. اصلا انگار بنای اول تدارکات را با (نداریم) گذاشته بودند. از بس برای گرفتن بعضی از امکانات به تدارکات مراجعه کرده بودیم و جواب منفی شنیده بودیم که به تدارکات، «ندارکات» می‌گفتیم.

کد خبر 376752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.