دشمن به دنبال ضربه زدن به کانون گرم خانواده است

برخوار - مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: دشمن با برنامه‌های کوتاه و بلند مدت، به دنبال شکستن حریم خانه، خانواده و نابودی نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام صالحیان در سی ویکمین سال جشن کریم اهل بیت امام حسن مجتبی  (ع) در شهر دولت‌آباد اظهار کرد: یکی از پیام‌های بزرگ امام حسن مجتبی(ع) به جامعه، هوشیاری و بصیرت نسبت به زمان و دشمن زمان است و امروز وظیفه هر فردی است با تحقیق و مطالعه از دسیسه‌های دشمن آگاه شود و در دام دشمن گرفتار نشود.

وی آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس را سه دشمن اصلی مردم نام برد و گفت: آسیب‌های اجتماعی و فروپاشی کانون گرم خانواده از بزرگترین دسیسه های دشمنان در کشور به بهانه مختلف فرهنگی و اقتصادی است که باید با هوشیاری با آن برخورد شود.

در این جشن به مناسب روز اهدای عضو، از دو خانواده اهدای عضو در شهر دولت آباد تقدیر شد.

حجت الاسلام سعید سلطانیان، نماینده نهاد رهبری در ستاد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این آیین گفت: مرگ مغزی از نظری علمی، قطع کامل و غیر قابل برگشت خون رسانی و عملکرد مغز است و بازشگت به حیات وزندگی در آن غیر ممکن است.

وی افزود: از نظر شرعی و فقها هم طبق فتوای مراجع اهدای عضو افراد مرگ مغزی جایز دانسته شده و از نظر قانونی هم تصویب شده است.

ماینده نهاد رهبری در ستاد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خداوند در آیات قران می‌فرماید هر کسی جان یک انسان را نجات دهد مثل این است که تمام انسان‌ها را حیات بخشیده و این کار نوعی عمل انسان دوستانه است که باید همه برای این امر خیر اقدام کنند.

نماینده نهاد رهبری در ستاد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ نفر در استان های اصفهان و چهار محال و بختیاری مرگ مغزی شده‌اند که با رضایت خانوده‌ها، اعضای ۱۰ نفر که سالم و امکان پیوند داشته به ۳۰ نفر اهدا شده است.

وی گفت: شهروندان با پر کردن کارت اهدای عضو می توانند در این امر خیر مشارکت داشته باشند و سرعت بیشتری به احیای زندگی مردم دهند.

کد خبر 376750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.