آغاز طرح غربالگری فشار خون در برخوار

‌برخوار - مدیر شبکه بهداشت شهرستان برخوار از اجرای طرح غربالگری فشار خون و احتمال وجود بیش از ۱۷ هزار نفر ابتلا به فشار خون بالا در شهرستان برخوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، شهرام حاجیان در جلسه ای به مناسبت روز ملی جمعیت گفت: طرح غربالگری فشار خون از ۲۷ اردیبهشت در شهرستان برخوار آغاز شده و تا۱۵ دادمه دارد و طبق آمار، پیش بینی می شود بیش از ۲۵ درصد افراد بالای۳۰ سال مبتلا به فشار خون بالا باشند.

وی افزود: در شهرستان برخوار، بیش از۶۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال هستند که و طی پیش بینی بیش از ۱۷ هزار نفر با احتمالا ابتلا به فشار خون بالا شناسایی می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار نارسایی کلیوی و ابتلا شدن به دیالیز، سکته مغزی، نارسایی های قلبی و عروقی را از مهمترین عوارض ناشی از فشار خون بالا نام برد.

وی گفت: در این طرح با اندازه گیری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال به صورت رایگان معاینه، بیماران شناسایی و آموزش های لازم برای درمان و تغییر سبک زندگی انجام می شود.

حاجیان افزود: هم اکنون ۱۶ پایگاه ثابت اعم از خانه‌های بهداشت، پایگاه های بهداشت و مراکز سلامت به همراه ۹ پایگاه سیار در سطح شهرستان برخوار در طرح غربالگری فشار خون فعال هستند و در دو روز گذشته یک هزار و ۴۰۰ نفر به پایگاه‌های سطح شهرستان مراجعه کردند که ۲۴۰ نفر فرد مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده‌اند.

وی گفت: برای شرکت در این طرح علاوه به مراجعه با پایگاه‌های بهداشتی می‌توان به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت salamat.gov.ir اقدام کرد.

کد خبر 376746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.