از مادها تا انقلاب اسلامی در تونل زمان

شاید گاهی باید باور کنیم که می توان در زمان هم سفر کرد فقط باید خلاقیت نوجوانانمان را باور کنیم اینجا در مهد هنر در گذر از یک تونل می توانید سفری به عمق تاریخ داشته باشید و تاریخ سرزمین خود را از زبان نوجوانان امروز بشنوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "تونل تاریخ" نام مراسمی است که در آن سیر تحولات تاریخی در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته می شود، درواقع "تونل تاریخ" با نمایش رویدادها، تفکرات، آثار و... دوره‌های متفاوت تاریخی در یک حوزه مشخص بیننده را به زمان گذشته می‌برد تا تصویر زیبایی از تاریخ را در ذهن بیننده به یادگار بگذارد؛ به همین جهت می‌توان نام "تونل زمان" را نیز برای آن به کار برد.

در همین خصوص "هنرستان دخترانه نوایی" با برگزاری اولین تونل تاریخ در حوزه تاریخ کشور از مادها تا انقلاب اسلامی، اولین گام اجرایی در این زمینه را در سطح کشور برداشت و با یک نوآوری آموزشی بستر مناسبی را فراهم کرده تا دانش آموزان ضمن فعالیت تخصصی به صورت هدفمند مهارت‌های اجتماعی خود را نیز افزایش دهند.

رییس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان اصفهان در گفت‌وگو با ایمنا می گوید: مشارکت‌های اجتماعی فعال دانش‌آموزان در این گونه رویدادها باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می شود و توسعه مهارت‌های اجتماعی که امری بسیار مهم است را منتج می‌کند.

پیمان شاهپوری می‌افزاید: از فردی که مهارت‌های اجتماعی مناسبی نداشته باشد نمی‌توان انتظار مقاومت در مقابل آسیب‌های اجتماعی داشت.

وی معتقد است در حال حاضر دانش آموزان از ساده‌ترین مهارت‌ها مانند "توانایی معرفی خود" محرومند و لازم است است چنین مهارت‌هایی در آنان تقویت گردد.

رییس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان اصفهان با خطاب قراردادن مدیران و مسئولان مدارس می‌گوید: در این گونه فعالیت‌ها فرایند مهمتر از نتیجه است، باید با الگو برداری از چنین رویدادی زمینه اجرای آن در سایر مدارس فراهم شود؛ در کنار آموزش حتما باید پرورش نیز در نظر گرفته شود.

به گزارش ایمنا، این تونل تاریخ طی چندین روز برگزاری خصوصی به دلیل محدودیت‌های برگزاری چنین رویدادی برای دختران، در بخش‌های متفاوت اجرا گردید که به گفته مدیر این هنرستان با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

کد خبر 376743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.