کاهش مدارس خاص در دستور کار است/کمبود ۱۶ هزار معلم در اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده با کمبود ۱۶ هزار معلم روبه‌رو هستیم، گفت: این میزان کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگارایمنا محمد اعتدادی ظهر امروز (سه شنبه) در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس یکی از موضوعات مهم در حقوق شهروندی است، اظهار کرد: خانواده‌ها باید در این زمینه از حقوق خود و فرزندانشان آگاهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: والدین باید توجه داشته باشند که دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی در هنگام ثبت‌نام ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین به پیش ثبت‌نام کتب درسی برای دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام در این بخش از یک ماه گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی استان است، افزود: ضروری است که مردم با این نهاد همراه باشند تا بتواند از چالش‌های موجود به خوبی عبور کند.

اعتدادی در خصوص ثبت‌نام در مدارس شاهد اظهار کرد: ثبت‌نام در این مدارس بر اساس سامانه "سناد" تعیین شده و بر اساس تاریخ‌های مشخص شده دانش‌آموزان را پیش ثبت‌نام می‌کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ثبت‌نام مدارس شاهد جامعه هدف خانواده‌های ایثارگران هستند و مابقی افراد فرهنگیان و خانواده‌هایی هستند که براساس امتیازبندی ثبت‌نام آن‌ها صورت می‌گیرد.

هر گونه کمک به مدارس دولتی از سوی والدین اختیاری است

وی با بیان اینکه هر گونه کمک به مدارس دولتی از سوی والدین اختیاری است، تصریح کرد: مدیران مدارس باید توجه داشته باشند که هر گونه دریافت کمک از والدین باید با رضایت آنها باشد.

اعتدادی با بیان اینکه پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه در سطح استان اصفهان وجود دارد، افزود: باید توجه داشت که سهمیه هر مدرسه بر اساس اعتبارات تخصیص یافته ملی تعیین می‌شود و مسئولان استانی در این خصوص نقشی ندارند.

وی در خصوص تأمین کسری نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: کمبود نیرو را به وزیر آموزش و پرورش و استاندار اصفهان اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و قرار است در سازمان برنامه و بودجه این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز امیدواری کرد در سال آینده از نیروهای جدید در آموزش و پرورش استفاده شود تا بازنشستگان بیش از این درگیر فعالیت نشوند.

وی تأکید کرد: اکنون با کمبود ۱۶ هزارنیروی آموزش و پرورش روبه رو هستیم و استفاده از ردیف استخدامی ماده ۲۸ و استفاده از نیروهای دانشگاه فرهنگیان باعث حفظ کیفیت وضعیت آموزش و پرورش استان اصفهان می‌شود.

اعتدادی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید حدود سه هزار نیروی بازنشسته خواهیم داشت و این اتفاق امسال کسری نیروی آموزش و پرورش را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه سیاست امروز آموزش و پروش کاهش مدارس خاص است، افزود: عملی شدن این برنامه نیازمند زمان است و ضروری است خانواده‌ها بیشترین اطلاعات را در حوزه ثبت‌نام دانش‌آموزان داشته باشند.

کد خبر 376742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.