بیش از ۲۸ هزار نفر در اصفهان بیمه بیکاری می‌گیرند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه مهمترین وظیفه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ و صیانت از نیروی کار است، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار نفر در استان اصفهان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان محسن نیرومند در دیدار تشکلهای کارگری و کارفرمایی با استاندار با بیان اینکه سالانه به ۳۵ هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در استان رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در استان اصفهان ۳۸ هیئت تشخیص در مرحله رسیدگی بدوی و ۱۸ هیئت حل اختلاف در مرحله تجدید نظر شکایات در استان فعال هستند.

وی یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

نیرومند با بیان اینکه قانون بیمه بیکاری حامی کارگران از کار بیکار شده است، افزود: در حال حاضر  بیش از ۲۸ هزار نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ماده ۱۳۱ قانون کار، عنوان کرد: واحدهای اقتصادی بالای ۳۵ نفر باید شورای اسلامی کار داشته باشند که در حال حاضر ۷۱ مورد در استان موجود است و واحدهای با تعداد کارگر کمتر نیز باید نماینده یا انجمن صنفی داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر در استان اصفهان، ۱۹ کانون شهرستانی بازنشستگان و یک کانون استانی بازنشستگان، دو تشکل صنفی مستقل سیاسی کارگری شامل خانه کارگر و جامعه اسلامی کارگران، ۴۰ انجمن صنفی ،یک کانون انجمن‌های صنفی کارگران و یک کانون انجمن های صنفی کارفرمایان، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان و مجمع نمایندگان  کارگران استان فعال هستند.

نیرومند پیگیری احیای شوراهای سازش و رفع موانع پرداخت حق الجلسه اعضای هیئت‌های حل اختلاف را از مهمترین خواسته‌های این دیدار عنوان کرد.

کد خبر 376739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.