آغاز مرحله پنجم مرمت ایوان کاخ چهلستون اصفهان

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان ظهر امروز از آغاز مرحله پنجم عملیات مرمت ایوان کاخ چهلستون شامل مرمت و موزون‌سازی رنگ تزئینات چوبی، سقف ایوان ستوندار، مرمت کتیبه های گچبری و تزئینات آئینه کاری ایوان آئینه خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، عاصفه بدر مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اجرای عملیات مرمت ایوان کاخ چهلستون اصفهان از سال ۱۳۹۴ که بزرگترین مجموعه چوبی و تاریخی کشور با بیش از ۷۰۰ متر مربع مساحت به شمار می رود، امروز مرحله پنجم مرمت ایوان این مجموعه جهانی همزمان با هفته میراث فرهنگی آغاز شد.

او در همین رابطه تصریح کرد: مرحله پنجم عملیات مرمت ایوان کاخ چهلستون در این مرحله به مدت شش ماه و در ۱۴۰ متر مربع از مجموع ۷۰۰ متر مساحت ایوان، با هزینه‌ای بالغ بر یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال صورت می گیرد.

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون در خصوص ویژگی‌های پنجمین مرحله از عملیات مرمت ایوان کاخ گفت: عملیات جدید مرمت ایوان کاخ چهلستون در سه مرحله شامل بخش اول، تزئینات لایه چینی، طلاچسبان و مرمت رنگ سقف ایوان، مرحله بخش دوم، مرمت تزئینات لایه چینی، طلاچسبان مرمت رنگ و آئینه کاری ایوان و بخش سوم شامل مرمت تزئینات گچبری سقف است.

بدر خاطرنشان کرد: مرمت داغ آبهایی که از اواخر دوران قاجار بر روی تزئینات معرق سقف ایوان که به واسطه نفوذ آب باران در بیش از یکصدسال قبل ایجاد شده بود نیز بر همین اساس صورت می پذیرد.

کد خبر 376738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.