کاهش نرخ باروری در شهرضا

شهرضا - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: نرخ باروری در این شهرستان کاهش یافته است.

حجت‌الله تنهایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با بیان اینکه براساس سرشماری سال ۹۵ نرخ باروری کشور کمتر از ۲.۱ درصد بوده است، اظهار کرد: نرخ باروری در استان اصفهان و شهرستان شهرضا کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: نرخ رشد باروری در شهرضا ۱.۷ درصد است که برای اصلاح این آمار باید اصول ازدواج آسان ترویج و از ظرفیت اداره ورزش و جوانان و جامعه روحانیت برای آموزش مردم و پیگیری مطالبات جوانان اقدام شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا از تشکیل تیم سیار پزشکی جامعه عشایری خبر داد و افزود: تیم سیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان در دو منطقه عشایرنشین "کهرویه" و "هونجان" مستقر شده است.

تنهایی با اشاره به افزایش دمای هوا و آغاز ماه‌های گرم سال، یادآور شد: باتوجه به افزایش حضور شهروندان در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، لازم است آگاهی‌رسانی درخصوص تفکیک آب‌های شرب و غیرشرب با نصب تابلو از طرف شهرداری اقدام شود.

آبسردکن‌های شهرضا بسیار کثیف هستند

وی با بیان اینکه آب‌سردکن‌ها بسیار کثیف هستند، خاطرنشان کرد: شهرضا در مقایسه با شهرهای دیگر آب‌سردکن‌های زیادی دارد، بنابراین لازم است همه آب‌سردکن‌های شهر بازبینی و منابع آب و لوله‌های آن‌ها شست‌وشو شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه فشارخون بالا زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های خطرناکی همچون نارسایی کلیه است، افزود: افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند از ۱۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه برای کنترل فشارخون به پایگاه‌های سلامت، درمانگاه‌ها و جمعیت هلال‌احمر مراجعه کنند.

تنهایی با اشاره به اهمیت غربالگری تیروئید در سه تا پنج روز نخست تولد نوزادان، یادآور شد: در سال گذشته دو هزار و ۳۹۱ نوزاد در این شهرستان غربالگری تیروئید شدند که هشت نفر از این نوزادان مبتلا به کم کاری مادرزادی تیروئید بودند و ۳۰ نفر نیز تحت پوشش درمان این بیماری هستند.

کد خبر 376734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.