۲۵ درصد مردم بیرجند در سکونتگاه‌های غیررسمی/هجوم گرد و غبار به سیستان و بلوچستان

در بسته خبری امروز از ممنوعیت خروج دام و طیور از خراسان رضوی تا ورود سومین کشتی حامل دام زنده سبک به بندر چابهار و اعطای ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی کرمان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

خروج دام و طیور از خراسان رضوی ممنوع است

خراسان رضوی: علیرضا داورزنی، رییس شبکه دامپزشکی داورزن با اشاره به توقیف سه خودروی حامل مرغ در این شهرستان گفت: خروج دام و طیور از خراسان رضوی ممنوع است.

خسارت ۲۱ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومانی​ سیل اخیر به مزارع جغتای

خراسان رضوی: مهدی دستورانی​، مدیرجهاد کشاورزی جغتای با اشاره به اینکه سیل اخیر ۲۱ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان خسارت به مزارع کشاورزی جغتای وارد کرد، ادامه داد: سیل اخیر به مزارع روستای محمدآباد، گلشن‌آباد و کلاته گز جغتای که در بستر رودخانه شاته کشت وکار انجام دادند، ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان خسارت به وجود آورد.

 تا ۳ سال آینده کمبود آب نداریم

خراسان رضوی: علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی به‌شدت بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مشهد تا سه سال آینده با کمبود آب مواجه نخواهد شد.

************************************************************************************************************************

۲۵ درصد جمعیت بیرجند در سکونتگاه‌های غیررسمی

خراسان‌جنوبی: مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه حدود ۲۵ درصد جمعیت شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی هستند، گفت: حدود ۷۰۰ قطعه زمین در محلات شناسایی‌شده که باید بهسازی شود.

وجود ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور

خراسان‌جنوبی: محمد دهقانی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پرو‍ه‌های مسکن مهر خراسان جنوبی از وجود ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور خبر داد و گفت: موانع تکمیل مسکن مهر برطرف شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۸ این واحدها را به بهره‌برداری برسانیم.

خراسان‌جنوبی رکورددار مصرف نمک در کشور

خراسان‌جنوبی: محمد دهقانی​، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از علل اصلی فشار خون در جمعیت استان را مصرف بیش‌از اندازه نمک برشمرد و گفت: مردم خراسان‌جنوبی بالاترین میزان مصرف نمک را در کشور دارند.
 

******************************************************************************************************************************

ورود سومین کشتی حامل دام زنده سبک به بندر چابهار

سیستان و بلوچستان: بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل دام زنده سبک وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.

غبار میهمان مردم سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان: محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه و صبح پنج شنبه در شمال استان وزش باد شدید و در نقاط مستعد گردوخاک وکاهش موقتی دما پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت ۸۶ صندوق خرد ویژه زنان روستایی در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان: بهزاد شهرکی، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۸۶صندوق خرد ویژه زنان روستایی با بیش از دو هزار نفر عضو در شهرستان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

******************************************************************************************************************************

خیر نیکوکار کمیته امداد کرمان ۶ زندانی را آزاد کرد

کرمان: یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: یکی از خیران نیکوکار این نهاد با هزینه بیش از ۳۶ میلیون تومان زمینه آزادی شش زندانی جرائم غیر عمد را فراهم کرد.

اعطای ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی کرمان

کرمان: غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طی سال گذشته به ۷۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

خطر جدی ملخ‌ها در جنوب کرمان

کرمان: منصور سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: خطر ملخ‌ها در جنوب استان خیلی جدی است و کمتر از سیل نیست. از مدیران درخواست داریم تا جایی که امکان دارد به ما کمک کنند.

کد خبر 376727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.