اجرای ۲۷ پروژه عمرانی در سال جاری

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از واگذاری اجرای ۲۷ پروژه مختلف با ۱۴۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار به این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، کریم شکوهیان تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است در سال‌ جاری با این حجم پروژه بودجه ۱۴۰ میلیارد را به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم به دلیل اینکه بخش‌های دیگر از پروژه‌های شهرداری شیراز به این سازمان واگذار شده است.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه فاز نخست تقاطع رودکی در سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: این پروژه تکمیل‌کننده رینگ‌های شیراز و جز شاخص‌ترین پروژه شهرداری شیراز است که پایان سال جاری به بهره‌داری می‌رسد.

شکوهیان پروژه باهنر - کمربندی را از دیگر پروژه‌های شاخص شهرداری برشمرد و افزود: با رفع مشکلاتی که در بخش تاسیسات آن وجود دارد پیش‌بینی می ‌شود ۲۲ بهمن ماه امسال این پروزه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به زیرگذر علی بن حمزه افزود: این پروژه طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با اشاره به خط دو مترو به عنوان شاخص‌ترین  پروژه انسان‌محور شیراز افزود: طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده ظرف مدت سه سال همان‌طور که شهردار شیراز در مصاحبه‌های خود مطرح کردند این خط به اتمام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شکوهیان با بیان اینکه پیرامون رینگ‌های شهر شیراز پروژه‌های مختلفی در حال اجرا است، اظهار کرد: تقاطع مهدیه - گلبهار، بلوار تخت جمشید، بلوار ۴۵ متری دولت و چند بلوار در شهرک میان‌رود از جمله این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام اوراق مشارکت شهرداری شیراز گفت: امسال عملیات اجرایی چند پروژه نیمه‌تمام از جمله مجتمع تجاری فخرآباد که مدت‌ها بلاتکلیف بوده را آغاز کرده‌ایم؛ شکوهیان نیز این مجتمع را جزء پروژه‌های شاخص شهرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجتمع  اعتبار و کار زیادی را در بر دارد که تمام تلاش ما اتمام به موقع این پروژه است.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با اشاره به پارکینگ ۱۲ طبقه مرصاد در خیابان صورتگر که چند سالی عملیات اجرایی آن تعطیل شده، اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه  با هفت طبقه پارکینگ و مابقی تجاری توسط این سازمان آغاز شده و سال ۹۹ به بهره‌برداری می رسد.

شکوهیان با اشاره به سیل اخیر در شیراز ادامه داد: سازمان عمران شهرداری که با تمام امکانات و ماشین آلات در منطقه سعدی و دروازه قرآن عملیات تخلیه، مصالح و پاکسازی را انجام داده است؛ در این مدت ۴۰۵ دستگاه در روز شامل لودر، کامیون، چرثقیل، گریدر، پنج هزار و ۳۷۰ ساعت فقط ماشین آلات این سازمان در این مدت فعالیت داشتند.

وی از کمک‌رسانی این سازمان به مناطق سیل‌زده خوزستان پل دختر خبر داد و گفت: ۲۳ نفر از نیروهای متخصص این سازمان به صورت داوطلب به مناطق سیل‌زده خوزستان و پل دختر برای کمک‌رسانی اعزام شدند و ۱۴ روز به منطقه اسماعیلیه و پل دختر خدمات‌رسانی کردند.

کد خبر 376720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.