۳۴ ایراد در طرح جامع شهری وجود دارد

شهرضا _ شهردار شهرضا گفت: تاکنون ۳۴ ایراد از طرح جامع شهری شهرضا احصا و برای رفع آن‌ها با مسئولان رایزنی شده است.

حبیب قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با بیان اینکه طرح جامع شهری یک سند بالادستی و لازم‌الاجرا است، یادآور شد: تاکنون ۳۴ مورد ایراد در اجرای این طرح احصا شده و برای رفع آن با مسئولان رایزنی شده است.

وی اظهار کرد: تفکیک اراضی زراعی، خارج از محدوده و کمتر از حدنصاب بدون مجوز قانونی و کسب مجوز از شهرداری با قولنامه عادی، شهر فروشی و ظلم به آیندگان است.

شهردار شهرضا با بیان اینکه هزار و ۸۶ هکتار بافت فرسوده داخل محدوده قانونی شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: باوجود این مقدار از اراضی باز هم سازه‌هایی در حاشیه شهر ایجاد شده است، بنابراین لازم است بنگاه‌های معاملات املاک در زمان فروش به خریداران املاک مشاوره دهند و آنان را از وجود اراضی در بافت میانی شهر و تسهیلات شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده آگاه کنند.

قاسمی با بیان اینکه تنها ملاک شهرداری برای بازدید از املاک و صدور مجوزها قانون است، تصریح کرد: اجرای سلیقه‌ای قانون یا برداشت‌های غیراصولی به شهر آسیب زده و باعث شده در بعضی زمینه‌ها پیشرفتی ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: نوبت‌دهی برای بازدید و پاسخ استعلامات درخصوص املاک در مدت ۲۴ ساعت انجام می‌شود تا از اطاله روند اداری در این زمینه جلوگیری شود.

کد خبر 376717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.