۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
خوشنویسی یک هنر تکنیکی و عرفانی است

یک استاد خط گفت: خوشنویسی یک هنر تکنیکی و عرفانی است و برای رسیدن به مراتب عالی آن علاوه بر گذراندن دوره‌های تکنیکی باید مرتبه عالی خوشنویسی که شامل صفای درون و مسائل عرفانی است را طی کرد صفای دل تأثیر مثبتی بر روی خط می‌گذارد.

علی خیری حبیب آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هنر خوشنویسی، هنری است که در دوره‌های مختلف آثار متعددی از آن بر جا مانده است به طور مثال در عصر صفوی آثار بزرگمردی چون "میرعماد" را داریم.

این استاد خط نستعلیق ادامه داد: خوشنویسی یک هنر تکنیکی و عرفانی است و برای رسیدن به مراتب عالی آن علاوه بر گذراندن دوره‌های تکنیکی باید مرتبه عالی خوشنویسی که شامل صفای درون و مسائل عرفانی است را طی کرد. صفای دل تأثیر مثبتی بر روی خط می‌گذارد قطعاً نمی‌توان در خوشنویسی پس از گذراندن دوره‌های تکنیکی یک خطاط را "استاد" نامید.

وی با بیان اینکه برای زنده ماندن هنر خوشنویسی باید تلاش‌ زیادی کرد، گفت: در حال حاضر ما هنرمندان خوشنویس باید تلاش کنیم تا هنر خوشنویسی زنده بماند و این کار همت هنرمندان و حمایت مسئولان را می‌خواهد و باید در کشورهای دیگر آثار خوشنویسی را به نمایش بگذاریم تا آن‌ها با هنر ما آشنا شوند.

وی در خصوص فعالیت‌های خود گفت: من بیش از ۳۰ سال در زمینه هنر خوشنویسی فعالیت کردم و امسال "نشان درجه یک هنر" را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کردم و امیدوارم با تلاش‌های بیشتر بتوانم فرهنگ و هنر سرزمینم را هم به نسل‌های آینده و هم به جامعه بین الملل معرفی کنم.

کد خبر 376710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.