تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اصفهان تا پایان شهریورماه

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: ۹۸ درصد واحدهای مسکن مهر استان اصفهان تکمیل شده اما دو درصد دیگر به دلیل مشکلاتی در پرداخت سهم از طرف مردم و تامین مصالح، نیمه تمام باقی مانده است که تا آخر شهریورماه تکمیل می‌شود.

ایمان طاهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه کل سهمیه مسکن مهر استان اصفهان ۱۶۰ هزار واحد بوده‌است، اظهار کرد: نزدیک به هشت هزار واحد از این تعداد پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد داشته است زیرا این واحدها فاقد متقاضی است که در فولادشهر نیز قرار دارند.

وی افزود: بنابراین ۱۵۲ هزار واحد دارای متقاضی در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۹ هزار واحد آن تکمیل و تحویل مردم داده شده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: واحدهای تکمیل نشده بر اساس تعهد شورای مسکن استان باید تا پایان شهریور ماه تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

طاهر با بیان اینکه علت های متعددی باعث کندی روند پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر شده است، افزود: یکی از مهم ترین دلایل، تورم‌هایی است که از سال ۱۳۹۰ و سال گذشته در مصالح به وجود آمد، همچنین به دلیل اینکه پروژه های مسکن مهر معمولا مجتمع های ۱۰۰ واحدی و یا بیشتر است اگر برخی از صاحبان واحدها در مجتمع، آورده خود را پرداخت نکنند، روند تکمیل برای سایر واحدهای پروژه نیز کند خواهد شد.

وی افزود: تعداد واحدهایی که در استان اصفهان باقی‌مانده باید حداقل یکسال پیش تمام می‌شد اما به دلیل اینکه توان اقتصادی مردم کاهش یافته و نتوانسته اند سهم خود در این پروژه ها را تسویه کنند، تکمیل پروژه ها با مشکل رو به رو شد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: به غیر از سهم  مردم و تسهیلات بانکی منبع دیگری برای کمک به اتمام پروژه‌های مسکن مهر وجود ندارد بنابراین با مشکلات اقتصادی پیش آمده پیشرفت پروژه ها کند شده است.

طاهر افزود: به منظور تکمیل هر چه سریعتر واحدها با مردم مدارا کرده‌ایم اما هنوز تعدادی از صاحبان این واحدها سهم خود را تسویه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ساخت مسکن مهر صرفا ساختمان مد نظر نیست، گفت: زمانی که یک خانه ساخته می‌شود، به ایجاد مراکز آموزشی و  آماده سازی زیر ساخت ها نیاز دارد، قرار بود دولت بودجه‌ای برای آماده سازی این زیر ساخت‌ها اختصاص دهد اما به دلیل اینکه اکنون دولت در وضعیت بحران اقتصادی قرار گرفته و با محدودیت منابع روبه رو است در پرداخت این بودجه تاخیر ایجاد شده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به مصوبه مجلس برای اختصاص یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خدمات زیر بنایی مسکن مهر، گفت: اگر ۴۰ درصد از این مبلغ نیز اختصاص پیدا کند بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر در کشور تکمیل و راه اندازی می شود.

کد خبر 376708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.