۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
بحران فراگیر بافت فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: گستردگی روزافزون بافت‌های فرسوده شهرها یکی از مهمترین چالش‌های شهرهای ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی‌نیا در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: مسائل موجود در بافت‌های فرسوده از نوع مسائل چند بُعدی است و می‌توان ریشه‌های ایجاد این مسائل را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مدیریتی این بافت‌ها جست وجو کرد.

وی تاکید کرد: رویکردهای مرمت و بهسازی شهری از بازسازی، باز زنده‌سازی، نوسازی و توسعه مجدد به بازآفرینی و نوزایی شهری تکامل یافته است و در این مسیر از توجه صرف به کالبد شهر، به سمت ملاحظات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری گذر کرده و به دنبال رفع مشکلات فرسودگی شهری از طریق بهسازی مناطق محروم و در حال اضمحلال در شهرهاست.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه امروزه بافت­‌های فرسوده و قدیمی و رفع ناپایداری آنها به موضوعی جدی و محوری تبدیل شده، به گونه‌­ای که سازمان­‌های ذی‌ربط را به تکاپوی ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های مذکور سوق داده و لزوم مداخله در این بافت‌ها را در دوره‌های مختلف زمانی مطرح کرده‌ است، گفت: رویکرد بازآفرینی شهری فقط به باز زنده‌سازی مناطق متروکه نمی‌پردازد، بلکه با مباحث گسترده­‌تری همچون اقتصاد رقابتی و کیفیت زندگی به خصوص برای کسانی که در محلات فقیرنشین زندگی می­‌کنند در ارتباط است.

وی تصریح کرد: توسعه محلی یا محله محوری و توجه به سرمایه‌های اجتماعی جهت تحقق عملی مشارکت مردمی و نهادینه کردن امر نوسازی از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش ایمنا، از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه در راستای عملیاتی‌شدن طرح گستره ویژه اراضی باطان، سودان و همچنین حرم زینبیه بود که بر اجرای این پروژه‌ها در راستای رفع محرومیت از محدوده‌ها و توانمندسازی ساکنان تاکید شد.

کد خبر 376700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.