بایدها و نبایدهای استفاده از کولرهای آبی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و استفاده از وسایل‌سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را بدانند و رعایت کنند.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در استفاده از کولرهای آبی به خاطر استفاده همزمان آب و برق ریسک خطر برق‌گرفتگی بالا می‌رود از این رو نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام و دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود.

وی با بیان اینکه باید مسیر انشعاب برق و سیم‌کشی کولر، کنترل و از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود، تاکید کرد: نصب فیوز برق مناسب در مسیر برق کولر ضروری است، البته هنگام سرویس کولر، حتما باید برق آن قطع شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تمام تجهیزات سیستم‌های برقی از جمله فیوزها، سیم کشی‌ها و کابل‌ها باید دارای استانداردهای لازم باشد تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

وی اظهار کرد: برای کاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی باید از وسایل سرمایشی کم مصرف استفاده شود زیرا هر چه وسیله سرمایشی پرمصرف باشد، خطرات آن هم بیشتر است.

گلابی با بیان اینکه کولرها باید در مکان‌های امن و با فاصله از دودکش‌ها نصب شود، گفت: شهروندان از ریختن آب با شیلنگ یا پارچ بر روی پوشال‌ها خودداری کنند زیرا خطر برق گرفتگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت تعویض پوشال‌ها باید دقت کافی انجام شود که پوشال‌ها از مشبک خارج نشده باشد زیرا امکان انتقال آب بر روی الکتروموتور و خطر برق گرفتگی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سیم ارت کولر باید به سیم ارت ساختمان وصل شود، اظهارکرد: در صورت استفاده از کلید RCCB (کلید حفاظت جان) در مدار الکتریکی کولر، خطر برق گرفتگی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 376688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.