برنامه‌ای جدید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهر

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: امسال در نظر داریم تا علاوه بر تلاش برای ارتقای سلامت جسمی و روان شهروندان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را محور برنامه‌ها قرار دهیم.

فریناز تولاییان در گفت و  گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:  اداره توسعه فرهنگ سلامت وظیفه فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت در سه بُعد «سلامت جسم»، «سلامت روان» و «سلامت اجتماعی» شهروندان اصفهانی را بر عهده دارد.

وی افزود: از جمله زیر مجموعه‌های اداره توسعه فرهنگ سلامت می‌توان به ۱۶ خانه سلامت در مناطق ۱۵ شهرداری اصفهان و سپاهانشهر که در محدوده منطقه پنج شهرداری اصفهان قرار دارد، اشاره کرد.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با بیان اینکه خانه‌های سلامت اهداف مشخص و از پیش تعیین شده‌ای دارند و سیاستگذاری آنها توسط حوزه معاونت اجتماعی و اداره توسعه فرهنگ سلامت انجام می‌شود، تصریح کرد: تلاش بر این است که بتوانیم در راستای پیشگیری از آسیب‌ها، بیماری‌ها و ارتقای سطح سلامت شهروندان گام برداریم.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های خانه‌های سلامت، گفت: تمام برنامه‌هایی که برای عرضه در خانه‌های سلامت دسته‌بندی و ابلاغ می‌شود، بر اساس اسنادی است که از سوی نهادهای رسمی و قانونی کشور به ویژه وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین سازمان بهداشت جهانی تنظیم شده است.

تولاییان ادامه داد: تلاش شده در خانه‌های سلامت نگاه ویژه به مسائل مناطق داشته باشیم و با تشکیل کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی در مناطق، برای پیشگیری و بهبود شرایط زیستی شهروندان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام دهیم و برنامه‌های متنوعی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد حوزه سلامت غیر از تدوین برنامه برای خانه‌های سلامت، برنامه‌های شهری بزرگی را تهیه و اجرا می‌کند، گفت: از جمله این برنامه‌ها ویژه برنامه « ۹ شب نُهِ شب» بود که در ایام ماه مبارک رمضان در محل باغ غدیر اجرا شد و ضمن خلق لحظاتی شاد برای مردم، تلنگری نیز به معضلات در حوزه سلامت شهروندی داشت، اشاره کرد.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان تاکید کرد: امسال علاوه بر تمرکز در خصوص سلامت جسمی و روان شهروندان، تمرکز بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

کد خبر 376677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.