اجرای ۱۲ پروژه عمرانی بزرگ طی ماه‌های آینده

شهردار مشهد از اجرای ۱۲ پروژه عمرانی بزرگ در مشهد طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کلایی اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۲ پروژه بزرگ عمرانی به زودی اجرایی می‌شود و بدین ترتیب هر ماه دو یا سه پروژه را می‌توان آغاز به کار کرد؛ مدل‌های این پروژه‌ها نقدی است و باید بتوانیم تا شهریورماه پروژه‌های یاد شده را اجرایی کرده و کار را شروع کنیم.

وی ادامه داد: در واقع ضروری است در بازه زمانی یکی، دو ساله پروژه‌هایی که آغاز می‌شود، به اتمام برسد و پروژه نیمه تمامی برای دوره بعدی باقی نگذاریم.

شهردار مشهد موضوع فعالیت‌های عمرانی کوچک مقیاس در مناطق را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همچنین پروژه آسفالت معابر به متراژ سه میلیون و پانصد هزار مترمربع را در دستور کار قرار دادیم. این پروژه نیز  از نیمه خردادماه آغاز می‌شود و تا نیمه آبان ماه کار به اتمام میرسد.

کلایی با اشاره به اینکه مجموع اقدامات فرهنگی که در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده نشاط و شادی مضاعفی را برای جامعه به ارمغان آورده است، گفت: شهرداری‌های مناطق با قوت به اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان پرداختند؛ گرچه در برخی مناطق نیاز به کار و همت بیشتری وجود دارد؛ این اقدام الگوی کاری است که در مدت مشخص قابل رصد و ارزیابی است.

وی با تاکید بر اینکه وعده‌ای که به مردم داده ایم، انجام می‌دهیم، افزود: این منفعت را به دوستی و رفاقت ترجیح می‌دهیم و در این موضوع به جد پیگیر هستیم.

شهردار مشهد در خصوص توس گفت: قرار است کاری زمین مانده در پروژه توس را به سرانجام برسانیم که نیازمند هم افزایی معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف در این زمینه می‌باشد؛ توس هم پیوندی بین تمام بخش‌ها را نیاز دارد و باید به آن سرعت بخشید.

کلایی در خصوص وضعیت سیما و منظر شهری، گفت: شورای سیما و منظر ظرف ۲۰ روز آینده تشکیل می‌شود چرا که سیما و منظر دارای ابعاد فرهنگی، خدمات شهری، شهرسازی و فنی عمران است؛ به طوری که حدود ۸۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم برای این منظور اختصاص یافته است؛ در این راستا حذف نازیبایی‌های بصری، زیباسازی دیواره پل‌ها و غیره مدنظر است.

وی با اشاره به اولویت‌های قطارشهری، اظهار کرد: بهره‌برداری از ایستگاه‌های پایانی خط دو قطارشهری تا جام عسل تا پایان فصل بهار مورد تاکید است؛ همچنین ایستگاه‌های میانی الندشت و کوهسنگی تا پایان شهریور ماه باید تکمیل شود و اسناد برای خط سه قطار شهری نیز همان زمان باید آماده‌سازی شود.

شهردار مشهد با اشاره به موضوع اکران‌های شهری، اضافه کرد: باید هم جهت‌تر و با طراحی معطوف به هدف‌تر برای معرفی برنامه‌ها در بیلبوردها و تابلوهای شهری اقدام کنیم؛ واقعیت این است که در عملکرد برنامه‌های ماه مبارک رمضان بسیار جلوتر از اکران‌های شهری حرکت کردیم و باید فکری اساسی برای آن شود.

کلایی در خصوص پروژه‌های منطقه ثامن، گفت: توسعه این منطقه و زیباسازی آن مورد توجه است و برای تامین مالی آن باید اقدام کرد. حوزه های مختلف باید به بهبود وضعیت منطقه ثامن کمک کنند. چرا که مرکز توجه و محل جدی رفت و آمد زائر و مجاور است.

وی با تاکید بر اینکه بازشهر خوانی، استفاده از پساب و توسعه فضای سبز دارای اهمیت است، گفت: اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام و شبکه تصفیه خانه‌های محلی در این زمینه دارای اهمیت است.

شهردار مشهد افزود: توسعه کمربند سبز را به ویژه در ارتفاعات جنوب باید جدی گرفت.

کلایی با اشاره به اینکه ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد دوستی است، اظهار کرد: این میزان آب ذخیره شده، تا حدودی آب مورد نیاز ۹۸ و ۹۹ را تامین می‌کند اما منبع پایدار نیست و ضروری است پروژه باز شهر خوانی مورد توجه قرار گیرد و باید از ظرفیت های پیمانکاری نیز در این زمینه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی به وضعیت کوهستان پارک شادی ضروری است در حوزه اقتصادی و تامین پارکینگ وارد عمل شد.

شهردار مشهد پهنه‌بندی حاشیه شهر و موضوع باز آفرینی شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مرکز محله پرستار و پارکینگ آن محدوده نیز باید در اولویت باشد؛ همچنین موضوع خیابان راهنمایی نیز هرچه سریعتر باید به نتیجه برسد.

کد خبر 376664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.