موزه ملی ورزش سرمایه فرهنگی است

رییس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاح موزه ملی ورزش گفت: این موزه نماد اسطوره‌هایی است که فرزندان ایران زمین به آن افتخار می‌کنند، این موزه با انسان سخن می‌گوید.

به گزارش ایمنا، مراسم افتتاح موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک امروز –دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه- با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور همراه با مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در محل این کمیته برگزار شد.

سیدرضا صالحی امیری با بیان اینکه موزه سرمایه فرهنگی ایران زمین است، اظهار کرد: اهداف برای تشکیل موزه متفاوت است؛ موزه ملی ورزش که امروز افتتاح شد موزه ارزش‌های ملی است موزه فرهنگ و مرام و اخلاق پهلوانی است.

این موزه با انسان سخت می‌گوید

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه این موزه سرمایه فرهنگی به حساب می‌آید، ادامه داد: این موزه بیانگر عرق جبین کسانی است که زحمت کشیدند تا کام ملت شیرین شود؛ این موزه نماد اسطوره‌هایی است که فرزندان ایران زمین به آن افتخار می‌کنند، این موزه با انسان سخن می‌گوید.

صالحی امیری از جایگاه موزه ورزش سخن گفت و تصریح کرد: من موزه پیشکسوتانی هستم که کمر آن‌ها خمیده شد تا ملتی سربلند شود، من موزه جوانانی هستم که برای سربلندی کشور تلاش داشتند، من موزه اخلاق، معرفت، انسانیت، صداقت و راستی هستم.

موزه به ملت ایران تقدیم می‌شود

وی خطاب به جهانگیری و دیگر حاضران در مراسم افتتاحیه موزه ورزش، گفت: این موزه از این لحظه که افتتاح شد به ملت تقدیم می‌شود، مالک اصلی موزه ملت ایران است و بیشترین نقش را در تشکیل آن خود قهرمانان داشتند؛ در این موزه دو فضای اختصاصی برای ورزشکاران و پیشکسوتان پیش‌بینی شده تا هر روز بتوانند حضور داشته باشند.

منبع: مهر

کد خبر 376653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.