نازیبایی‌های بصری شهر جمع‌آوری می‌شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز فضایی از سطح شهر که از مطالبات شهروندان هم است، در حال اجرا می‌باشد.

محمد صفدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با طرح جمع‌آوری آلاینده‌های شهری، اظهار کرد: طرح ساماندهی تابلوهای شهری با جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز فضایی مدتی است که در حال انجام بوده؛ در مرحله نخست این طرح بیش از ۴۰۰ تابلوی دیوارکوب نصب و بیش از یک هزار و ۸۰۰ تابلوی پرچمی شستشو داده شد.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم این طرح با هدف رفع نازیبایی‌های بصری و نواقص شهری، ادامه داد: در این مرحله ساماندهی تبلیغات شهری و حذف آلودگی‌های بصری در کنار جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز فضایی انجام می‌شود که این اقدام جزء درخواست‌های مردمی نیز هست.

صفدرپور با اشاره به وجود برخی تابلوهای آلاینده در شهر، تصریح کرد: برخی تابلوهای آلاینده برخلاف ضوابط آیین‌نامه هنوز بر سر مغازه‌ها نصب است و تاکنون برای جمع‌آوری آن‌ها ورود نکرده‌ایم؛ البته تابلوهای خیابان‌ها، باغچه‌ها و پیاده‌راه‌ها به صورت کامل جمع‌آوری شد؛ ممکن است پس از جمع‌آوری، چند تابلو مجددا نصب شده باشد که در حال جمع‌آوری آن‌ها نیز هستیم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری تابلوهای بالای پشت‌بام‌ها را از ابتدای امسال در دستور کار قرار داده‌ایم؛ اظهار کرد: در این طرح علاوه بر این که پرسنل سازمان با مراجعه حضوری به مغازه‌ها، شرکت‌ها و اداره‌های مختلف، صاحبان تابلوها را از شرایط قانونی نصب تابلو آگاه می‌کنند که در صورت غیرمجاز بودن تابلوها مهلتی جهت جمع‌آوری و ساماندهی آن‌ها تعیین می‌شود و پس از اتمام فرصت مقرر، اقدام به جمع‌آوری این تابلوها و عناصر زاید می‌کند.

کد خبر 376628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.