۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
 ۱۵۰ رشته قنات تیران و کرون احیا شد

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون از احیای ۱۵۰ رشته قنات این شهرستان به دنبال بارندگی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن حاج عابدی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی در سال های گذشته میزان آب دهی قنوات تیران و کرون کاهش و یا خشک شده بودند که بارش های امسال این منابع آبی را احیا کرد.

وی بیان کرد : میزان دبی آب قنوان این شهرستان در زمان حاضر رشد دو برابری نسبت به گذشته داشته که این جریان به انجام فعالیت های کشاورزی منجر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به این که کمبود آب موجب خشکی بیش از سه هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی این شهرستان شد، تصریح کرد: رفع چالش آب موج احیا این اراضی کشاورزی شده و اکنون کشاورزان نسبت به کشت محصولات اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: افزایش حجم آبی دهی چشمه مرغاب به افزایش حجم آب سد شهید منتظری روستای خمیران این شهرستان منجر شد و هفت میلیون مترمکعب آب در این سد جمع آوری شده که سرریز این سد و بخشی از آب چشمه مرغاب در رودخانه های فصلی جاری شده است.

وی مدیریت منابع آب را مهم بیان کرد و گفت: منابع آبی امسال باید به خوبی مدیریت و فرصتی برای توسعه کشاورزی و فعالیت های باغبانی باشد.

تیران و کرون دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که آب مورد نیاز آن از چشمه مرغاب و سایر چشمه های آبی فصلی تامین می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 376620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.