دو کشته و چهار زخمی در نزاع طایفه‌ای خرم‌آباد/آبدانان در خطر رانش زمین

در بسته خبری امروز از خسارت ۹۴ میلیارد تومانی سیلاب به تأسیسات کشاورزی همدان تا آبگیری کامل تالاب‌های لرستان و توزیع پنج هزار و ۱۰۰ تن شکر در استان زنجان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

جذب ۸۲۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در همدان

همدان: بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به جذب ۸۲۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید در همدان گفت: حسابرسی ۱۰ ساله توسط تأمین اجتماعی غیر قانونی است.

کشف ۲۴ قلم اشیای عتیقه در همدان

همدان: حاجی عزیزی، ​فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان از کشف ۲۴ قلم اشیای تاریخی شامل مهره، سنگ ابزار، مهر استوانه‌ای، آویز و... متعلق به ادوار هزاره اول تاریخی، اشکانی و معاصر خبر داد.

خسارت ۹۴ میلیارد تومانی سیلاب به تأسیسات کشاورزی

همدان:  یوسف کاکاوند، معاون مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه خسارت تاسیسات زیربنایی سیلاب‌ها در استان ۹۴ میلیارد تومان بود از احیای شغل مقنی در استان با ارائه مجوز به ۳۰ نفر خبر داد.

******************************************************************************************************************************

پرداخت تسهیلات بلاعوض به ۶۰ درصدسیل‌زدگان لرستان

لرستان: نعمت‌الله دستیاری، فرماندار پلدختر ​ گفت: ۱۲ میلیون تومان بابت شش ماه اجاره‌بها برای واجدین شرایط مصوب شد، که قسط اول واریزشده و باید چادرها را ترک کنند، همچنین وام بلاعوض معیشتی برای ۶۰ یا ۷۰ درصد این افراد واریزشده است.

آبگیری کامل تالاب‌های لرستان

لرستان: مهرداد فتحی، مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر سطح آب تالاب‌ها افزایش یافته، به‌گونه‌ای که بیشترین میزان آب‌گیری را در آن‌ها شاهد هستیم.

نزاع طایفه‌ای خرم‌آباد با دو کشته و چهار زخمی

لرستان: رضا شیراوژن، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره به وقوع نزاع طایفه‌ای در این شهرستان گفت: در این درگیری دو نفر کشته و چهار نفر نیز زخمی شدند.

*******************************************************************************************************************************

شناسایی ۸ هزار بیمار فشارخونی در کهگیلویه

کهگیلویه و بویراحمد: کورش داوری، رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه‌ از شناسایی بیش از هشت هزار بیمار فشارخونی در این شهرستان خبر داد.

مزرعه خورشیدی در گچساران 

کهگیلویه و بویراحمد: علی خوانپایه، فرماندار گچساران با بیان اینکه طرح مزرعه خورشیدی در ۱۰۰ هکتار از اراضی گچساران به زودی عملیاتی می‌شود، گفت: این طرح موجب اشتغالزایی سه هزار و ۵۰۰ نفر می‌شود.

بیشتر کشفیات آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد بدلی بوده است

کهگیلویه و بویراحمد: هادی طاهری، مسئول یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشفیات ما در طول دو سال اخیر هزار و ۲۱۵ شی تاریخی است که تنها ۱۱۱ فقره آن اصل بوده و بقیه بدل بوده که نشان دهنده عمق شایعات در استان است.

******************************************************************************************************************************

۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های ناحیه کارگاهی مبلمان کرمانشاه

کرمانشاه: بیژن کردستانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی کارگاهی مبلمان این استان حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

۲۴۴ حامی جدید در جمع خیران کمیته امداد کرمانشاه

کرمانشاه: حسین خدرویسی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از جذب ۲۴۴ حامی جدید در هفته نخست ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سال گذشته شش هزار و ۸۵۳ فرزند یتیم و غیریتیم این استان زیر چتر ۲۰ هزار و ۵۷۴ حامی قرار گرفتند.

اشتغال ۴۰۰۰ نفری تولیدی‌های پوشاک کرمانشاه در خطر است

کرمانشاه: محسن دارابی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: اشتغال چهار هزار دوزنده پوشاک کرمانشاه در خطر است.

******************************************************************************************************************************

۷ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید کردستان مشکلات مالیاتی است

کردستان: محمد دره‌وزمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: هفت درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید کردستان در حوزه مشکلات مالیاتی است که ۷۰ درصد این مصوبات عملیاتی شده است.

سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان مالیات در کردستان وصول شد

کردستان: علیرضا الوندی، مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان مالیات و ارزش‌افزوده در استان وصول شد که ۱۴۰ میلیارد تومان آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است.

ورود بیش از ۱۷۰۰ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی کردستان

کردستان: سیدنجیم حسینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک‌هزار و ۷۵۶ پرونده به این اداره‌کل وارد شده که در مجموع برای یک هزار و ۴۹۴ پرونده هفت میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان رای محکومیت صادر شده است.

******************************************************************************************************************************

توزیع ۵ هزار و ۱۰۰ تن شکر در استان زنجان

زنجان: محمد ایزدی، مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۰۰ تن شکر در زنجان توزیع شده است.

پیش‌بینی خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در زنجان

زنجان: محمد ایزدی، مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از پیش‌بینی خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: خرید از اواخر خرداد آغاز می‌شود.

تورنمنت بین‌المللی بسکتبال به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

زنجان: تورنمنت بین‌المللی با حضور سه تیم از غرب آسیا و یک تیم از اروپا در اواخر تیرماه امسال به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

****************************************************************************************************************************

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی

چهارمحال و بختیاری: الله‌کرم نصیری، ​معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری از پرداخت دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری این استان به متقاضیان خبر داد.

اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای دفع و هدایت آب‌های سطحی در شهرکرد

چهارمحال و بختیاری: نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد گفت: به‌منظور دفع و هدایت آب‌های سطحی در شهر، بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای این طرح توسط حوزه معاونت زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد اختصاص یافت.

اعطای تسهیلات جهت بازسازی و احداث منازل روستایی

چهارمحال و بختیاری: سهراب رئیسی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سال جاری به ۴ هزار و ۱۵۰ خانوار تسهیلات بهسازی، بازسازی، تعمیری و احداث مسکن پرداخت می‌کند.

******************************************************************************************************************************

آبدانان در معرض خطر رانش زمین قرار دارد

ایلام: شاهپور هادی‌زاده، شهردار آبدانان گفت: بر اثر شدت بارش‌های فروردین‌ماه شاهد شدت گرفتن روند رانش کوه‌های اطراف شهر آبدانان بودیم. 

۵۰ هزار قلمه گل محمدی در شهرستان چرداول پرورش داده می‌شود

ایلام: مسلم دژم‌خوی، رییس منابع طبیعی شهرستان چرداول اظهار کرد: چرداول یکی از شهرستان‌های مستعد در تولید گل محمدی است و امسال ۵۰ هزار قلمه در نهالستان‌های این شهرستان تولید و عرضه می‌شود.  

۱۰۴۵ واحدمسکونی و تجاری خسارت‌دیده از سیل ایلام به بانک‌ها معرفی شدند

ایلام: حبیب‌الله محبی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از مجموع ۲۱ هزار و ۱۰۰ درخواست مردمی برای جبران خسارت سیل‌زدگان در استان، تاکنون کار ارزیابی ۱۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری پایان یافته است.

کد خبر 376608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.