پیش‌بینی بارش‌های شدید ناگهانی برای غرب و جنوب اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا روز چهارشنبه گفت: طی این مدت برای مناطق شمال غرب، غرب و جنوب استان احتمال بارش های شدید ناگهانی همراه با رعد و برق و احتمال وقوع صاعقه پیش بینی می شود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی تا روز چهارشنبه اظهار کرد: براین اساس از بعد ازظهر امروز برای بیشتر مناطق استان افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار بهاری همراه با رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای مناطق شمال غرب، غرب و جنوب استان احتمال بارش‌های شدید ناگهانی و سیلاب محلی، تندباد شدید و وقوع صاعقه دور از انتظار نیست بر این اساس از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت دو درجه سانتی گراد افزایش خواهد داشت، ادامه داد: بیشینه دمای هوا در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک‌ترین ساعات صبح فردا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت آینده بویین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر و خوروبیابانک با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و  گرم‌ترین  نقاط استان خواهد بود.

علی عسگریان افزود: بیشترین بارش‌های روز گذشته از شهرستان‌های فریدونشهر با میانگین ۸.۳ میلی‌متر، بویین و میاندشت با میانگین ۲.۵ میلی متر، گلپایگان با میانگین سه میلی‌متر و خوانسار با میانگین یک میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 376606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.