اصفهان برند جشنواره فیلم کودک و نوجوان است

شهردار اصفهان گفت: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده برای کشور در فضای بین المللی، جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان باید به یک فرصت طلایی برای خانواده‌های اصفهانی تبدیل شده و از این رویداد سینمایی به خوبی بهره برداری شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در نخستین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار کرد: تاکید بر نام اصفهان برای برگزاری این جشنواره، صرفا تاکید بر یک محدوده جغرافیایی نیست بلکه اصفهان بخشی از برند این جشنواره است، در عین حال لازم است این رویداد مهم بین المللی بتواند در عرصه جهانی بیش از گذشته عرض اندام کرده و به اصفهان محدود نشود.  

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره در اصفهان باید شرایطی را فراهم کند تا افراد فعال و علاقمند در حوزه فیلم که از نام و نشان کمتری برخوردارند نیز بتوانند به عرصه آمده و آثارشان دیده شود، با توجه به شرایط خاص به وجود آمده برای کشور در فضای بین المللی، جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان باید به یک فرصت طلایی تبدیل شده و از این رویداد سینمایی به خوبی بهره برداری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه می‌توان از افراد علاقمند و داوطلب برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره و کاهش هزینه ها استفاده کرد، ادامه داد: این موضوع برای شهرداری اصفهان بسیار مهم است زیرا علاوه بر فرصت دادن به جوانان و رشد استعدادهای آنان، یک سرمایه گذاری جدید برای آینده محسوب می‌شود.    

وی با بیان اینکه باید حس برگزاری رویداد جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان ایجاد شود، اضافه کرد: این موضوع بسیار مهمی است زیرا گاهی اوقات رویدادی در شهر اتفاق می‌افتد، اما حس شوق انگیز را در میان شهروندان ایجاد نمی کند، شور و حسی که جشنواره در شهر ایجاد می کند بسیار مهم است باید شرایط برای هر مهمان خارجی یا داخلی که از فرودگاه وارد اصفهان می شود به گونه ای فراهم شود که برگزاری این رویداد بین المللی را در نقاط مختلف سطح شهر به شکلی ملموس ببیند.  

نوروزی با تأکید بر جلب مشارکت سایر ارگان ها و سازمان ها در برگزاری جشنواره فیلم کودک، اظهار کرد: دیگر دستگاه ها و نهادها هم باید از روند تولید و نمایش فیلم و جریان فیلمسازی برای کودکان و خانواده ها حمایت کنند.

وی عنوان کرد: شهرداری اصفهان در خصوص برگزاری این جشنواره در اصفهان نگاه روشنی داشته و با نگاه بین المللی نه تنها به کودکان کشور بلکه به کودکان سراسر جهان فکر می کند.   

شهردار اصفهان در پایان بر لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان، تأکید کرد.

کد خبر 376602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.