به گزارش ایمنا، فاضل نادری با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر واردات تایر سنگین و همچنین واردات مواد اولیه جهت تولید این محصول با استفاده از ارز دولتی در حال انجام است؛ بنابراین برای جلوگیری از توزیع نامناسب و ورود دلالان به این بازار و همچنین مقابله با قاچاق صادراتی این محصول، فرآیند توزیع باید کاملاً شفاف و تحت کنترل نهادهای نظارتی باشد.
وی ادامه داد: در سال گذشته رانندگان ناوگان سنگین با مشکلاتی از جمله تأمین نشدن لاستیک روبهرو بودند. برخلاف واردات قابل توجه تایر سنگین، متأسفانه شفاف نبودن در توزیع این محصول موجب نارضایتی گسترده در میان رانندگان در سال گذشته شد.
نادری تصریح کرد: طرحی با همکاری وزارت صنعت، راه و شهرسازی و وزارت کشور در دست اقدام است که در قالب این طرح، سامانه جامع تجارت متعلق به وزارت صنعت، سامانه توزیع لاستیک متعلق به سازمان راهداری و سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه متعلق به وزارت کشور به یکدیگر متصل میشود و به این ترتیب زنجیره توزیع تایر سنگین از حلقه واردکننده - تولیدکننده تا حلقه مصرفکننده نهایی کاملاً شفاف میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز ادامه داد: طرح توزیع سیستمی لاستیک خودروی سنگین شهری طی هفته جاری به صورت آزمایشی در استان قزوین پیادهسازی و از ماه آینده وارد فاز نهایی میشود و سپس در تمامی استانهای کشور از جمله استان آذربایجان شرقی اجرا میشود.
وی خاطرنشان کرد: اولویت دریافت سهیمه لاستیک ناوگان باری شهری به ترتیب با ناوگان خودروهای مجهز به دستگاه سیپاد (سامانه پایش پیمایش ناوگان شهری)، ناوگان دریافتکننده باربرگ حقیقی، ناوگان دریافتکننده باربرگ روزانه و ناوگان دارای پروانه فعالیت است.
نظر شما