۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کشت پایلوت چغندرقند پاییزه در شهرضا

شهرضا _ مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: امسال کاشت چغندرقند پاییزه به‌صورت پایلوت در ۹ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان انجام شد.

رضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تأمین روغن از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: امسال ۱۵ هکتار گلرنگ بومی که از گونه‌ گیاهان روغنی است به مساحت کشت بهاره شهرستان اضافه شد.

وی ادامه داد: در گذشته انواع مختلف صیفی‌جات در شهرستان کاشت می‌شد و از امسال فرایند خزانه‌گیری و کاشت رقم ps در سطح زیرکشت ۳۰ هکتار به این گونه‌ها افزوده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه این شهرستان تنها محل کاشت چغندرقند پاییزه در استان است، خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری کاشت این محصول به عنوان پایلوت در ۹ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان انجام شد.

باقری با بیان اینکه این طرح با استفاده از بذرهای خارجی و به روش آبیاری تیپ اجرا شده است، اضافه کرد: حمایت از طرح‌هایی مانند کاشت چغندرقند پاییزه و گونه‌هایی که نیاز کمتری به آب دارند، توسعه گلخانه‌ها و افزایش سطح زیر کشت به روش نشائی با کاهش استحصال منابع آبی زمینه افزایش بهره‌وری آبیاری مزارع را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه کاشت گونه‌های سازگار با شرایط کم‌آبی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در منطقه است، اظهار کرد: با ایجاد یک باغ به مساحت ۲.۵ هکتار در مزرعه "فضل‌آباد" به مساحت باغات گل‌محمدی شهرستان افزوده شده است.

کد خبر 376591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.