۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
زیر درختان پارک نکنید!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهروندان هنگام وزش باد از توقف و پارک خودرو زیر درختان شهر اصفهان به دلیل خطر آفرینی پرهیز کنند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احتمال سقوط درختان در مکان‌هایی که انبوهی از درختان و یا ساختمان‌ها وجود داشته باشد، نسبت به کناره‌های خیابان و مکان قرارگیری درختان تک کاشت، کمتر است و لزوم توجه به این مهم در همه مکان‌ها و مناطق شهر، توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان سازمان پارک‌ها با توجه به علایم ظاهری درختان، پوکی آنها را تشخیص می‌دهند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که درختان خطرآفرین شهر به صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان رصد می شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی با اشاره به سمپاشی درختان شهر، ادامه داد: از دوم تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری مرحله نخست سمپاشی درختان شهر انجام شده، اما با توجه به اینکه برخی از آفات هنوز به طور کامل از بین نرفته، مرحله دوم نیز انجام خواهد شد، بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنم از توت درختان حاشیه خیابان‌ها نخورند.

مرتضایی نژاد گفت: خوردن میوه درختان توت داخل پارک‌ها با توجه به اینکه نسبت به درختان حاشیه خیابان ها کمتر در معرض آلاینده ها قرار می گیرند، اشکالی ندارد.

کد خبر 376576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.