واگذاری پسماند شهری به بخش خصوصی

شهردار زاهدان گفت: در حال مذاکره با سه تن از سرمایه‌گذاران برای واگذاری پسماند شهر زاهدان به بخش خصوصی هستیم.

به گزارش ایمنا، عبدالقادر پربار در واکنش به این سوال که آیا شهرداری متولی آسفالت خیابان‌های شهر است، اظهار کرد: شهرداری متولی آسفالت خیابان های شهر است اما استثنایی مانند مهرشهر، شهرک جهاد و  شهرک غدیر شهر وجود دارد که شهرداری نسبت به آسفالت خیابان‌های آن هیچ مسئولیتی برعهده ندارد.

وی در رابطه با اینکه چرا شهرداری در دریافت مطالبات خود با شهروندان با سختی رفتار می‌کند اما در برابر بدهی دستگاه‌های دولتی کوتاهی می‌کند، گفت: دریافت بدهی شهرداری از دستگاه‌های اجرایی زمان‌بر است و براساس قانون شهرداری باید به دستگاه‌های اجرایی فرصت دهد؛ بخشی از بدهی دستگاه‌های اداری به اداره ثبت اسناد و املاک را به اجرا گذاشته‌ایم و بخشی را به سازمان برنامه و بودجه گزارش داده‌ایم.

پربار با بیان اینکه پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری قطعی شده است، تصریح کرد: شهرداری نمی‌خواهد به دلیل بدهی در روند کاری دستگاه‌های اجرایی خلل ایجاد کند ولی باید دستگاه‌های اجرایی بدهی خودشان را به شهرداری پرداخت کنند.

شهردار زاهدان در مورد اینکه آیا نقاط آب گرفتگی در اثر بارندگی شناسایی شده است یا خیر، گفت:  آب گرفتگی در نقاط هفت تیر، خیابان کشاورز، خیابان میرحسینی، تقاطع فاضلی و طباطبایی، خیابان قائم و خیابان معلم رفع شده است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ورود سیلاب احتمالی به شهر زاهدان، سیل‌بند در شمال شهر زاهدان ایجاد شده است.

پربار در مورد پدیده زباله‌گردی اظهار کرد: زباله‌گردی در شهر زاهدان به عنوان یک شغل تبدیل شده است؛ کسانی که مبادرت به جمع آوری کاغذ، آهن و لاک از سطح زباله می‌کنند را نمی‌شود حذف کرد.

کد خبر 376571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.