بیش از ۳ هزار خانواده شهرضایی تحت پوشش کمیته امداد

شهرضا _ رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: در حال حاضر سه هزار و ۹۰ خانواده نیازمند از خدمات شهرضا از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

عبدالرزاق میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۷۶۰ نفر در قالب سه هزار و ۹۰ خانوار در شهرضا از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۰۳ نفر فرزندان یتیم و بی‌بضاعت هستند.

وی با بیان اینکه نرخ جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در شهرضا پایین‌تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش این نهاد در این شهرستان ۳.۵ درصد از جمعیت شهرستان را شامل می‌شود که این میزان ۲.۵ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا از پرداخت یک‌سوم هزینه تحصیل ۴۶۵ دانش‌آموز و دانشجو بی‌بضاعت در این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۵ باب خانه برای مددجویان این نهاد در شهرضا ساخته شده است.

میرزایی با اشاره به آموزش بیش از ۴۰۰ نفر از مددجویان این نهاد در ۵۲ رشته فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ به ۲۶۳ نفر تسهیلات اشتغالزایی به ارزش چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی یادآور شد: تا پایان سال گذشته ۸۱۲ میلیون تومان صدقه در شهرستان جمع‌آوری شد که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱۲ درصد کاهش داشته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه هیچ مبلغی از کمک‌های مردمی این شهرستان به خارج از شهرستان منتقل نمی‌شود، تأکید کرد: تنها مبلغی که صرف مخارجی در بیرون از شهرستان می‌شود، کمک‌های مردمی است که از محل صندوق‌های مناسبتی نظیر روز قدس جمع‌آوری می‌شود و در سال گذشته یک میلیون و ۳۱۹ هزار تومان از این محل جمع‌آوری شد.

میرزایی با بیان اینکه شمار مراجعان به این نهاد در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۲.۵ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: امکانات کمیته امداد پاسخگوی همه مراجعات نیست، بنابراین لازم است نیکوکاران و نیک‌اندیشان با مشارکت در طرح‌هایی مانند محسنین، امکان ارایه خدمات به شمار بیشتری از نیازمندان را فراهم کنند.

کد خبر 376569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.