«جعبه‌های ایمن» مختص پسماندهای خانگی است/توزیع بروشور آموزشی به شهروندان

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از آمادگی ایستگاه‌های ثابت بازیافت سطح شهر برای دریافت جعبه‌های ایمن خبر داد.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته‌های اخیر و در راستای طرح فراگیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، جعبه‌های ایمن مخصوص که برای پسماندهای خطرناک خانگی در نظر گرفته شده توسط دانش‌آموزان در میان خانواده‌های اصفهانی توزیع شد.

وی ادامه داد: از این پس شهروندان می‌توانند جعبه‌های پر شده را به ایستگاه‌های ثابت بازیافت در سطح شهر تحویل دهند و جعبه جدیدی دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بروشورهای آموزشی در ارتباط با چگونگی استفاده از این جعبه‌ها در ایستگاه‌های بازیافت سطح شهر وجود دارد و شهروندان همزمان با دریافت جعبه‌ها، بروشورهای آموزشی را برای کسب اطلاعات کافی دریافت می‌کنند.

دهنوی با اشاره به چگونگی استفاده از این جعبه‌ها، عنوان کرد: شهروندان اصفهانی باید بدانند که جعبه‌های ایمن صرفا مختص پسماندهای خانگی است که عموما خطرناک هستند، از این رو پس از پر شدن جعبه به هیچ وجه نباید در آن برای انتقال اقلام خطرناک به نایلون و ظرف دیگری باز شود.

وی تاکید کرد: در طول مدت استفاده از این جعبه‌ها باید اقلامی مثل تیغ، ژیلت، لانست، باتری و سایر اقلام خطرناک در جعبه ایمن ریخته شود، شهروندان پس از پر شدن جعبه آن را به همان صورت به ایستگاه‌های ثابت بازیافت سطح شهر تحویل می‌دهند و جعبه نو دریافت می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، مشارکت شهروندان را در این طرح عاملی برای توسعه سلامت و بهداشت دانست و افزود: پیش از این دفع غیر اصولی پسماندهای خطرناک، عواقب و مضرات فراوانی برای سلامت شهروندان، ماموران جمع‌آوری پسماند و فرآیند تولید کود به همراه داشت، اما پیش بینی می‌شود با همراهی و مشارکت مردم در اجرای این طرح این پیامدها به حداقل برسد.

کد خبر 376559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.