۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
جامعه امروز نیاز به نشاط دارد

استاندار اصفهان گفت:جامعه امروز نیاز به نشاط دارد، نباید با برجسته کردن اخبار مشکلات، مردم را درگیر و باعث ناامیدی جامعه شویم زیرا وظیفه و رسالت ما امید دادن به مردم است و باید در کنار گفتن حقایق هرچند تلخ، توجه لازم به ابعاد دیگر جامعه نیز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی شامگاه یکشنبه در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی استان اظهار کرد: معمولا روابط عمومی‌ها را پلی میان مردم و مدیران می‌دانند در حالی که شان روابط عموم‌ها بالاتر از فقط یک پل ارتباطی است.

وی افزود: روابط عمومی‌ها می‌توانند جهت دهنده باشند، اگر روابط عمومی با نگرش خاصی که برای طرفین ایجاد می ‌کند مسیر و جهت دهی درستی ایجاد کند می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات یک موسسه و حتی یک جامعه را رفع کند، برای رسیدن به این موضوع روابط عمومی‌ها باید اول مطلع باشند، اگر مطلع نباشند نمی‌توانند جهت دهی مناسبی به مدیران و مجموعه دهند.

استاندار اصفهان خطاب به روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی ها باید خود را تقویت کنید البته این مسئله معنا و مفهوم خاصی دارد، حال برای اینکه روابط عمومی‌ها بتوانند جایگاه درست خود را به مجموعه خود ارائه کنند باید دانش این کار را داشته باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ یک دانش به روز بوده که با سرعت زیادی در حال حرکت است و نباید در آن به اطلاعات سنتی اکفا کنیم، در یک رسانه ممکن است اخبار دقیق دادن هم جزء وظایف روابط عمومی ها باشد که تلفیق سرعت و دقت در انتقال اخبار مهم است، به روزرسانی دانش در ابعاد مختلف و داشتن روابط عمومی قوی توسط خود روابط عمومی‌ها و استفاده از ابزارهای نوین و به روز برای آنان مهم است.

هدر دادن سرمایه‌های مختلف ملی خیانت است

وی تصریح کرد: کسانی که دست‌اندرکار روابط عمومی هستند نباید بخشی نگر باشند و باید توسعه را در راس کار خود قرار دهند، این توسعه نباید یک جانبه باشد بلکه باید همه جوانب را پوشش دهد به عنوان مثال اگر در جایی فقط توسعه اقتصادی را مدنظر قرار دهند و توسعه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد آن بعد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

استاندار اصفهان گفت: در کنار همه ظرفیت‌هایی که در کنار این مهم وجود دارد از پتانسیل های موجود نیز باید استفاده کنیم. نگرش افراد انگشت شماری که فقط در جستجوی اخباری هستند که به وسیله آن جامعه را ملتهب کنند و فقط نیمه خالی لیوان را ببینند، آن هم در شرایطی که در تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم، نگرش اشتباهی است.

رضایی ادامه داد: جامعه امروز نیاز به نشاط دارد که باید در ابعاد مختلف ایجاد کنیم؛ نباید با برجسته کردن اخبار مشکلات، مردم را درگیر و باعث ناامیدی جامعه شویم زیرا وظیفه و رسالت ما امید دادن به مردم است و باید در کنار گفتن حقایق هرچند تلخ، توجه لازم به ابعاد دیگر جامعه نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بنابراین دادن نشاط و امید و مطرح کردن واقعیت‌های جامعه در کنار تحلیل‌های درست و واقعی از مسائل روز جامعه یکی از وظایفی که می‌تواند ما را به سمت جهت دهی درست هدایت کند.

وی ادامه داد: حتما باید روابط عمومی خود را تقویت کنیم و خودمان را به امکانات لازم مجهز کنیم تا بتوانیم جهت دهی لازم را داشته باشیم چراکه هدر دادن سرمایه‌های مختلف ملی یک خیانت است و نباید در این خصوص بازیچه دست افراد دیگر قرار بگیریم.

کد خبر 376557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.