واگذاری مجامع سوارکاری پس از استقلال و پرسپولیس!

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: در جلسه هفته گذشته، وزیر ورزش و جوانان قول داد که در سال جاری پس از واگذاری استقلال و پرسپولیس مجامع سوارکاری را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود خلیلی امروز یکشنبه_ ۲۹ اردیبهشت ماه_ در مجمع انتخاباتی هیئت سوارکاری استان در اصفهان اظهار کرد: موفقیت اتفاقی نیست، اگر امروز در سوارکاری اصفهان اتفاقات خوبی افتاده است به دلیل پارامترهای مثبتی بوده که در این استان رخ داده، اصفهان پس از فارس و یزد به عنوان سومین هیئت موفق استانی در فدراسیون شناخته می شود.

خلیلی با اشاره به سرمایه گذاری فولاد مبارکه سپاهان در سوارکاری اصفهان، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار مسابقات بین المللی که امتیاز جهانی نیز دارد را اصفهان برگزار خواهد کرد و این اتفاق خوشایندی است چراکه تا به امروز در هیچ استانی جز تهران این مسابقات برگزار نشده.

وی با بیان اینکه توسعه سوارکاری در استان اصفهان تبدیل به الگویی برای دیگر استان ها شده، تاکید کرد: برخی از شهرستان ها هنوز هیئتی ندارند و در این راستا امیدواریم در این چهار سال تمام شهرستان ها دارای هیئت شوند.

رئیس فدراسیون با بیان اینکه بودجه ای از سمت وزارت به فدراسیون تعلق نمی گیرد، تاکید کرد: مهر پولداری بر روی پیشونی فدراسیون سوارکاری خورده و باعث شده تا به این فدراسیون بودجه ای تعلق نگیرد. در این ورزش به یک جانداری وابستگی داریم که خرید و نگهداری از آن بسیار گران است. با چنگ و دندان و در میان مشکلات باید ورزش را سرپا نگهداشت، اما با وجود تمامی این مشکلات ورزشکاران در حال کسب سهمیه های مختلف هستتد.

وی با اشاره به مسابقات جهانی هلند عنوان کرد: در این مسابقات و در میان ورزشکاران اروپایی یک ایرانی قهرمان شد. این اتفاق به قدری دور از انتظار بود که مسئولان برگزار کننده پرچم و سرود ملی ایران را آماده نکرده بودند و پس از این اتفاق از سفارت پرچم و سرود را فرستادند!

خلیلی تصریح کرد: از دیگر اتفاقات بسیار خوبی که رخ داد این بود که فدراسیون سوارکاری ایران یکی از سه فدراسیونی است که فدراسیون جهانی برای تهیه فیلم و گزارش انتخاب کرده است.

وی با ابراز گلایه از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، گفت: شرکت توسعه ما را خسته کرده و بهتر است انرژی خود را جای دیگری بگذاریم. اگر این شرکت همکاری کند بسیاری از اماکن سوارکاری آزاد خواهد شد، در جلسه هفته گذشته، وزیر ورزش و جوانان قول داد که در سال جاری پس از واگذاری استقلال و پرسپولیس مجامع سوار کاری را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد، این اتفاق بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد.

پیست نقش جهان را از زمین خواران پس گرفتیم

در ادامه مجمع سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه یکی از هیئت های خوب و بدون حاشیه استان اصفهان هیئت سوارکاری است، عنوان کرد: زیرساخت های و تعاملات خوبی در چند سال گذشته در اصفهان ایجاد شده که از جمله آن ها می توان به همکاری با باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اشاره کرد البته باید دست در دست هم داد و استان را به جایگاه واقعی سوارکاری خود برسانیم. اگر سوارکاری اصفهان رشد کند قطعا باعث شکوفایی تیم ملی سوارکاری می شود.

وی ادامه داد: پیست سوارکاری خوراسگان مشکلاتی داشت و با پیگیری هایی که صورت گرفت امیدواریم این پیست نیز به سرانجام برسد. همچنین پیست سوارکاری نقش جهان را نیز توانستیم از دست زمین خواران آزاد کنیم و با توافقاتی که با فولاد شده است این پیست به همراه مجموعه نقش جهان به زودی تاسیس خواهد شد.

احداث نخستین پیست سرعت در اصفهان

خیرالهی، رئیس هیئت سوارکاری استان اصفهان نیز در این مجمع با بیان اینکه با شرایط موجود کشور باید جوانان کشور را حمایت کنیم و آن ها را به سمت ورزش سوق دهیم که در این راستا تشویق فعالان اقتصادی ضروری است، گفت: در نخستین دوره ای که مسابقات کشوری پرش را در استان برگزار کردیم هیچ ورزشکاری از اصفهان در بین ۱۰ نفر برتر نبود، اما در سال گذشته ورزشکاران اصفهانی رتبه های برتر را بدست آوردند که نشان از پیشرفت این رشته در سطح استان دارد.

وی با بیان اینکه با همکاری فولاد مبارکه سپاهان نخستین پیست سرعت در استان اصفهان احداث خواهد شد، افزود: سعی در توسعه همه رشته های سوارکاری شامل درساژ، استقامت، کورس و غیره داریم که در این راستا از مسئولان کمیته های فعال در هیئت و همه فعالان در حوزه های مختلف سوارکاری اصفهان خواستیم اگر برنامه ای دارند که به توسعه رشته های سوارکاری کمک می‌کند، ارایه دهند و ما نیز همه هزینه های آن را تقبل خواهیم کرد.

کد خبر 376555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.