منابع طبیعی براساس ظرفیت بهره‌برداری پروانه چرای دام صادر کند

خوانسار- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با وجود رویش گیاهان دارویی کم نظیر و بی نظیر در گلستانگوه با کندن پیاژ لاله‌ها و گیاهان دارویی به این منطقه بکر و طبیعی صدمات جبران ناپذیر وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور شیشه فروش امروز (یکشنبه) در جلسه بررسی مشکلات و معضلات منطقه گلستانکوه خوانسار با بیان اینکه خوانسار از جهت موقعیت گردشگری از مناطق مهم استان است، اظهار کرد: برای ارتقاء و حفظ گلستانکوه باید پارامترهای مختلف دیده شود که البته حفظ مراتع از اولویت‌های منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه منطقه گلستانکوه از لحاظ اقتصادی، گردشگری و فرهنگی و اجتماعی برای شهرستان ارزشمند است و باید از تخریب و چرای دام زودهنگام جلوگیری کرد، افزود: با وجود رویش گیاهان دارویی کم نظیر و بی‌نظیر که در لابه لای لاله‌های واژگون می‌روید با کندن پیاژ لاله‌های واژگون به ریشه گیاهان دارویی این منطقه بکر و طبیعی صدمات جبران ناپذیر وارد می‌شود.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه اجرای بعضی طرح‌ها از جمله آبرسانی شرایط این منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: اداره منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه حفاظت گلستانکوه را دارند البته حفظ این منطقه حاصل خرد جمعی است.

شیشه فروش با بیان اینکه منابع طبیعی براساس ظرفیت بهره‌برداری پروانه چرای دام صادر می‌کند، گفت: برای ارتقاء گلستانکوه باید طرح و برنامه‌ریزی شود و منابع طبیعی نسبت به شمارش دام اقدام کند.

گونه‌های گیاهی گلستانکوه میراث ارزشمند خوانسار

در ادامه این جلسه منصور کمالی، فرماندار خوانسار با بیان اینکه برخی دامداران پروانه چرای بیش از حد در اختیار دارند و دهیاران مکلف به ارائه آمار دام به منابع طبیعی هستند، اظهار کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر افت گونه‌های گیاهی در شهرستان گزارش داده نشده است.

وی با بیان اینکه گونه‌های گیاهی گلستانکوه خوانسار میراث ارزشمندی است، تاکید کرد: حفظ این گونه‌ها از مطالبات دوستداران محیط زیست شهرستان است که باید حفظ و نگه داری آن در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار خوانسار با اشاره به فعالیت معدن سرب و روی در این شهرستان، تصریح کرد: باید بررسی شود که مجوز فعالیت معدن سرب و روی در شهرستان از سوی چه مراکزی صادر شده است.

کد خبر 376541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.