منطقه گلستان‌کوه ۵ سال شکار ممنوعه اعلام شد

خوانسار- مدیر کل محیط زیست استان اصفهان گفت: محیط زیست به منظور ارتقای منطقه گلستانکوه خوانسار از سال ۹۶ به مدت پنج سال این منطقه را شکار ممنوعه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، ایرج حشمتی امروز (یکشنبه) در جلسه بررسی مشکلات و معضلات منطقه گلستانکوه با بیان اینکه در توسعه پایدار باید سه محور توجیه پذیر بودن منطقه اقتصادی، برقراری نظم اجتماعی و حفظ محیط زیست مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: با اجرای طرح گردشگری پایدار قطعأ افرادی که در این منطقه حضور داشته باشند از هر گونه بهره‌برداری غیر مجاز جلوگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از لحاظ طبیعی فعالیت معدن، سرب و روی در شهرستان به دلیل شرایط زیست محیطی کار غلطی است، گفت: محیط زیست به منظور ارتقاء منطقه گلستانکوه خوانسار از سال ۹۶ به مدت پنج سال این منطقه را شکار ممنوعه اعلام کرد.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه جایگاه حفظ محیط زیست شهرستان خوانسار ویژه است، خاطرنشان کرد: خوانسار شهرستانی بی‌دغدغه در جهت حفظ محیط زیست در سطح استان است.

وی گفت: در بخش گردشگری یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق تحت حفاظت محیط زیست و همچنین یک میلیون هکتار مناطق شکار ممنوعه با ۱۶۰ محیط بان مدیریت می‌شود که با بودجه انقباضی دولت امکان استخدام محیط بان نیست بنابراین حفاظت دولتی برای منابع طبیعی جوابگو نیست و باید از ظرفیت دوستداران محیط زیست در حفظ مراتع و محیط زیست استفاده شود.

کد خبر 376538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.