«یاران خلاقیت» مسیر اجرای ایده‌های شهروندان را تسهیل می‌کند

مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری اصفهان گفت: تشکیل باشگاه «یاران خلاقیت» شهرداری اصفهان مسیر اجرای ایده های شهروندان را با ارائه مشاوره رایگان از سوی کارشناسان و مدیران شهری به استارتاپ ها و ایده پردازان تسهیل می کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید ابراهیمی با اشاره به تشکیل باشگاه «یاران خلاقیت» شهرداری اصفهان به منظور راه اندازی تیم های مشاوره برای طرح ها و ایده های شهروندان و شرکت های استارتاپی، اظهار کرد: این باشگاه قرار نیست محلی برای جمع آوری ایده ها و طرح های شهروندان و شرکت ها باشد و نقش و جایگاه مشورتی و تسهیل گری برای ایده های شهری دارد.

وی با بیان اینکه پیش از راه اندازی این باشگاه برخی ایده پردازان و استارتاپ های شهر برای اجرای ایده خود به دلیل شناخت نداشتن از سیستم اداری و حقوقی شهرداری، دچار ناامیدی می شدند، گفت: با تشکیل باشگاه «یاران خلاقیت» کارشناسان و مدیران شهرداری در حوزه های تخصصی مانند اقتصادی، مالی، شهرسازی، ترافیک، حقوقی و .... در قالب تیم های مشاوره ای به یاری ایده پردازان و استارتاپ هایی که ایده یا طرحی در حوزه شهری دارند، خواهند آمد.

مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری اصفهان افزود: از این بعد مراجعان مدیریت خلاقیت و فناوری نوین شهرداری اصفهان از مشاوره کارشناسان شهرداری هم استفاده می کنند تا بعد از تکمیل طرح و تسهیل فرآیند اجرا، ایده یا طرح برای اجرا به بخش های مربوطه ارجاع شود.

وی با بیان اینکه تا پیش از این هم مکاتباتی برای دریافت مشاوره از سوی کارشناسان شهرداری انجام می گرفت اما این مسیر به لحاظ زمانی و فرآیندی کاری را طولانی می کرد، تصریح کرد: در مدل جدید که برگرفته از مدل «باشگاه مشاوران» اتاق بازرگانی اصفهان است، به صورت رایگان به ایده پردازان مشاوره ارائه خواهد شد.

ابراهیمی در مورد نحوه مشارکت کارشناسان و مدیران شهرداری در باشگاه «یاران خلاقیت» نیز اظهار کرد: مشارکت پرسنل شهرداری در تیم های مشورتی و عضویت در باشگاه به صورت داوطلبانه است و در صورتیکه برخی حوزه ها از مسیر داوطلبانه در این طرح مشارکت نکنند، مانند روال قبل از طریق مکاتبه نظرات کارشناسانه آنها را دریافت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه با گذشت مدت زمانی کوتاه از فراخوان اجرای این طرح، 50 نفر از کارشناسان شهرداری فرم عضویت در باشگاه را تکمیل کرده اند، گفت: این کار با مشارکت مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین و اداره کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اجرایی شده است.

مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری اصفهان افزود: این کار ذیل ستاد توسعه کارآفرینی شهرداری اصفهان پیگیری می شود که با برگزاری جلسات این ستاد بعد از ماه مبارک رمضان، ساختار باشگاه «یاران خلاقیت» نیز رسمیت بیشتری خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه عمده چالش ما در اجرایی کردن ایده ها و طرح های خلاقانه ای که از سوی شهروندان و استارتاپ ها خلاء اطلاعات حقوقی و مالی ایده پردازان نسبت به سیستم شهرداری بوده است، اظهار کرد: این کار علاوه بر تسهیل روند کار باعث دلگرمی استارتاپ ها و شهروندانی که ایده ای برای اجرا در سیستم شهرداری دارند، خواهد شد.

کد خبر 376533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.