رنگ باختن ازدواج در سایه گرانی‌ها

نمایشگاه ویژه تشریفات و تسهیلات ازدواج اصفهان در حالی برگزار شد که با وجود کسب رضایت نسبی از بازدیدکنندگان اما نارضایتی برخی از غرفه داران را به همراه داشت، نارضایتی که برخی به دلیل شیوه برگزاری نمایشگاه و برخی نیز به مسائل کلان کشور مانند کاهش قدرت خرید مردم مربوط بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امر ازدواج در ایران همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی افراد و مقدس‌ترین مراسم‌ها قلمداد شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچند مدتی است که به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، گرانی‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، ازدواج افراد با مشکل مواجه شده و همان‌هایی نیز که ازدواج می‌کنند برای برگزاری مراسم، تشریفات و رسومات ازدواج با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این بین برگزاری نمایشگاهی ویژه تشریفات و تسهیلات ازدواج خالی از لطف نیست زیرا گردآمدن تمامی فعالان در حوزه های مربوط به ازدواج و ارائه پکیج های ازدواج با هزینه های مقرون به صرفه بی شک می تواند گره از مشکلات بسیاری افراد در شرف انجام این ار آسمانی باز کند.

هر چند نمایشگاه ویژه تشریفات و تسهیلات ازدواج امسال اصفهان در حالی برگزار شد که به دلایل مختلف استقبال مردمی کمتر از انتظار بود و همین مسئله به معضلی برای غرفه داران و عاملی برای نارضایتی آن‌ها تبدیل شد.

در سالن اول و دوم نمایشگاه غرفه های مختلفی نظیر آتلیه‌های مختلف فیلم و عکاس، تالارها و باغ تالارها، شرکت‌های تشریفات ازدواج سالن‌های زیبایی و میکاپ حضور داشتند که امکان تعامل مردم با این شرکت‌ها فراهم بود.

نظرات بازدیدکنندگان در این باره، متفاوت و گاه متناقض بود. یکی از افراد حاضر در نمایشگاه با بیان اینکه امسال استقبال از نمایشگاه کمتر از سال گذشته است و کاملا به چشم هم می‌آید، به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: "در نمایشگاه امسال، باغ تالارهای کمتری نسبت به سال گذشته حضور دارد و عرصه بیشتر در دست آتلیه‌ها و سالن‌های زیبایی است، اما از نکات مثبت نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته می‌توان به ارائه تخفیف‌های مناسب، حضور برندهای مختلف و وجود فیلترهایی برای غرفه داران در مورد کامل بودن مجوزها اشاره کرد."

قیمت‌ها در بازار نجومی است

بانویی که گویا از بازدید نمایشگاه لذت برده و راضی است، اظهار می‌کند: "نمایشگاه از همه نظر عالی و امکان تعامل و آشنایی با آرایشگران و تالارها فراهم است. با این وجود، قیمت‌ها نجومی بوده که از این جهت که به خاطر نمایشگاه تخفیف قائل می‌شوند کمی معقول‌تر می‌شود."

این بانوی جوان در ادامه به لزوم کنترل قیمت توسط اتحادیه اشاره می‌کند و می‌افزاید: "باید از طرف اتحادیه کنترلی بر عملکرد آرایشگران وجود داشته باشد که طبق موقعیت مکانی نرخ ندهند؛ آرایشگران بالاشهر قیمتی بیش از کیفیت خدمات، اعلام می‌کنند."

مردی جوان که با همسر آینده خود به نمایشگاه آمده است، از قیمت‌ها گله می‌کند و می‌گوید: "به نسبت کیفیت، قیمت‌ها تقریبا ۴۰ درصد بالاتر بوده و خدمات به صرفه نیست. کیفیت نمایشگاه ازدواج تهران بهتر بود. در نمایشگاه تهران، دست مشتری برای انتخاب بازتر بود، اما نکته مثبت این نمایشگاه امسال اصفهان، حرفه‌ای تر شدن غرفه داران نسبت به سال گذشته است."

در این میان کسانی نیز بودند که از نبود غرفه‌ برای لباس نامزدی، تنوع کم غرفه ها و نبودغرفه‌ای مخصوص ماشین عروس و تزئینات مربوطه به آن گلایه داشتند. برخی هم جای غرفه "آینه و شمعدان" را خالی می‌دانستند.

گوینده نمایشگاه کمتر حرف می‌زد، بهتر بود

تازه دامادی که برای بازدید از نمایشگاه آمده است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: "احساس خوبی نسبت به چنین مسائلی ندارم. آتلیه‌ها نمونه کارهایشان را نشان می‌دادند اما تالارهای کمی این کار را انجام می‌دادند. دوست داشتم قیمت‌ها را واضح ببینم به جای اینکه بخواهم حضوری مراجعه کنم و در حین گفت‌وگو قیمت بگیرم. ضمن اینکه اگر گوینده نمایشگاه کمتر حرف می‌زد، بهتر بود؛ این کار خسته کننده است و آرامش افراد را سلب می‌کند."

با وجود اینکه تعدادی از حاضران از خدمات و شرایط نمایشگاه ویژه تشریفات و تسهیلات ازدواج امسال اصفهان راضی بودند اما برخی از فروشندگان و غرفه داران نظر متفاوتی داشتند که منشا برخی از انتقادهایشان مربوط به نمایشگاه، شیوه برگزاری آن و بیشتر آنها نیز دلایل عمده‌ای مانند رکود بازار در اثر کاهش قدرت مردم داشت.

امسال کاسبی مرده است!

به عنوان مثال فروشنده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: "امکانات نمایشگاه خوب است اما امسال کاسبی مرده است. امسال به دلیل فروش کم سودی نداشتیم. سال گذشته واقعا عالی بود اما امسال همه ضرر می‌کنند.

وی با بیان به صرفه بودن نمایشگاه برای مردم، می‌افزاید: به نظر من اجناسی که در نمایشگاه فروخته می‌شود ارزان تر از بیرون است با این وجود باز هم مردم توان خرید ندارند.

این فروشنده در ادامه با انتقادی به ساعت برگزاری نمایشگاه، اظهار می‌کند: اگر نمایشگاه از ساعت پنج بعد از ظهر شروع می‌شد، بهتر بود."

یکی از بانوان غرفه دار که گویا دل پری از همه چیز داشت، می گوید: " از شرایط برگزاری نمایشگاه راضی نیستم، باید تبلیغ بیشتری انجام می شد، اگر تبلیغ می‌کردند از همه چیز بهتر بود."

غرفه داری که از خلوتی نمایشگاه به ستوه آمده است، می‌گوید:" نمایشگاه خیلی خلوت است و مردم توان مالی لازم را ندارند. من که ناراضی هستم. هر چند اطلاع رسانی هم ضعیف بود و قیمت نمایشگاه با امکانات همخوانی نداشت."

نمایشگاه ویژه تشریفات و تسهیلات ازدواج اصفهان امسال در روزهای ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد.

کد خبر 376524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.