کمک ۳۰۰ میلیونی شهرداری اصفهان به ستاد دیه/ شبهای‌روشن اصفهان تصویب شد

با تصویب اعضا، شورای اسلامی شهر اصفهان سه میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه پیشنهاد اهدا مبلغ سه میلیارد ریال در ماه مبارک رمضان به ستاد دیه جهت کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب اعضای شورای شهر رسید و علاوه بر آن اعضای شورا از ستاد دیه درخواست کردند گزارشی از نحوه استفاده از کمک سال گذشته شورا به این ستاد ارائه دهند.

تصویب لایحه پیشنهادی شب‌های روشن اصفهان

طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضای شورا با عنوان " شبهای روشن شهر اصفهان" جهت رونق گردشگری شبانه با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و فراغتی در شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

برنامه‌های ماه رمضان شهرداری اصفهان که تا نیمه شب به طول می انجامد آغازی برای ادامه این برنامه‌ها در طول سال شد.

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره این طرح گفت: گردشگران داخلی و خارجی در ساعات پایانی روز امکان استفاده از اماکن تفریحی و گردشگری شهر را به دلیل بسته بودن آن‌ها ندارند؛ به همین جهت این طرح می‌تواند باعث افزایش تعداد گردشگران در اصفهان شده و نیز به دلیل کاهش دمای هوا و آلودگی‌ها در شب شرایط مطلوبتری برای خرید و تفریح شهروندان نیز فراهم شود.

وی افزود: الگوی طرح شبانه از شهرهای مانند منچستر و نیویورک گرفته شده کا شهرهای ۲۴ ساعته هستند و در تهران نیز طرح زیست شبانه به تازگی آغاز به کار کرده است.

این لایحه که در آینده در قالب طرح "اصفهان ۲۰۲۰" جای خواهد گرفت، به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

تصویب بهای صدور مجوز نصب و بهره‌برداری از دکل‌هاب مخابراتی

سرانه ایجاد و بهره‌برداری از دکل‌ها در کلانشهرها برای تقویت پوشش مخابراتی و درآمدزایی، کمتر از دیگر مناطق خواهد بود، شورای شهر را مجاب کرد که لایحه صدور مجوز نصب و بهره برداری از دکل‌ها و دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی شهر اصفهان برای اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بررسی قرار دهد.

عباسعلی جوادی رییس کمیسیون بهداشت سلامت و خدمات شخری شورای اسلامی شهر اصفهان درباره دلیل بررسی و تصویب این لایحه گفت: مشکل با ۹۰۰ دکلی است که بر روی منازل نصب می‌شوند و شکایات فراوانی از سوی همسایگان این منازل به ما می‌رسد.

وی افزود: گاهی کمیسیون ماده ۱۰۰ دستور به تخریب دکل داده بود و چون بدون هماهنگی با مخابرات این اتفاق می‌افتاد، سبب قطع شدن کابل‌های مخابراتی می‌شد و خسارت بالایی را به وجود می‌آورد.

برای کمک به سازمان‌های مخابراتی تمام امکانات شهرداری را در اختیار آنان قرار خواهیم داد تا دکل‌هایی که در زمین‌های شهرداری و دولت نصب می‌شود نه تنها بهای صدور مجوز برای آنان گران نشود بلکه تسهیل نیز خواهد شد.

در نهایت شورای شهر مصوب کرد که اپراتورها برای اخذ مجوز باید جهت حفظ دید و منظر شهری، تایید سازمان زیباسازی شهرداری را کسب کنند و در این زمینه حداقل چهار نمونه طرح به این سازمان ارائه شود.

همچنین مقرر شد استانداردهای شهری و محل دکل‌ها در کارگروه ساماندهی دکل‌های مخابراتی مشخص و انگیزه‌های تشویقی برای تجمیع دکل‌های موجود توسط شهرداری انجام شود.

در پایان این لایحه با ۱۱ رای موافق به تصویب شورای شهر رسید و هشت ماه دیگر برای بازنگری مجدد به شورای شهر بازگردانده خواهد شد.

کد خبر 376516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.