امدادرسانی ۸۰ تیم هلال احمر به آسیب‌دیدگان  ۷۶ حادثه

معاون جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: طی هفته گذشته ۷۶ حادثه گزارش شد که ۱۳۶ نفر تعداد کل آسیب دیدگان بودند و تعداد کل نیروهای اعزامی عملیاتی و امداد رسانی به حادثه دیدگان ۸۰ تیم بودند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص امداد رسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در حوادث جاده‌ای هفته گذشته اظهار کرد: از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ماه تعداد ۷۶ حادثه وجود داشته که هشت مورد برف و کولاک، ۲۰ مورد حوادث جاده‌ای، ۲۰ مورد خدمات حضوری، یک مورد ساحلی، دو مورد سیلاب و آب گرفتگی، ۱۵ مورد حوادث شهری، چهار مورد کارگاهی و صنعتی و حوادث کوهستانی نیز شش مورد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل آسیب دیدگان در هفته گذشته ۱۳۶ نفر بودند، افزود: تعداد ۵۷ نفر آمار نجات یافتگان حوادث هفته گذشته بودند که کارهای خدماتی و درمانی برای آنها به وسیله نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان انجام شد و از این تعداد شش نفر به سرپایی درمان شدند و ۵۱ نفر برای تکمیل درمان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انتقال یافتند.

معاون جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: در حوادث هفته گذشته اسکان اضطراری برای تعداد ۱۱ نفر در پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر به دلیل نقض فنی خودروها صورت گرفت.

وی تاکید کرد: تعداد کل نیروهای اعزامی عملیاتی در امداد رسانی به حادثه دیدگان حوادث جاده ای در هفته گذشته ۸۰ تیم بودند و ۲۳۰ نفر نیروهای عملیاتی در این تیم ها حضور فعال داشتند و شش مورد عملیات رها سازی خودروهای تصادف کرده در جاده ها طی هفته گذشته به وسیله نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان انجام شد.

افزایش حوادث کوهستان و غرق شدگی

محمدی با اشاره به حوادث کوهستان و غرق شدگی‌ها اظهار کرد: در هفته گذشته تعداد هشت مورد حادثه دیده در حوادث کوهستان و دو نفر غرق شدگی در انجام گزارش شده است که یک نفر انتقالی با آمبولانس و دو نفر رها سازی انجام شده است و ما بقی رها سازی‌ها نیز از کوه و طبیعت گزارش شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار مصدومان کوهستان و  غرق شدگی‌ها افزایش یافته است، افزود: برای امداد رسانی به مصدومان نیروهای امداد و نجات وارد عمل می‌شوند و با اقدامات لازم برای همکاری با نیروهای محلی برای نجات و امداد رسانی به حادثه دیدگان صورت می گیرد.

معاون جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان تاکید کرد: باید همشهریان هنگامی که قصد رفتن به کوه گشت و استفاده از طبیعت را دارند علاوه بر رعایت موارد زیست محیطی ضروری است که حتما ایمنی لازم را برای کاهش حوادث و مصدومیت رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: هفته گذشته در شهرستان تیران و کرون یک نفر به دلیل سقوط از ارتفاع دچار ضربه مغزی و شکستگی اعضای بدن شد و دو نفر هم در شهرستان خوانسار در اثر سقوط از ارتفاع دچار شکستگی دست و پا شدند.

محمدی تصریح کرد:  متاسفانه آمار این نوع حوادث در استان در حال افزایش است و می طلبد که مردم هنگامی به کوه و طبیعت می‌روند نکات ایمنی را رعایت کنند.

کد خبر 376511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.