۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
قربانیان اسیدپاشی در مجلس

انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی به همراه تعدادی از قربانیان اسید پاشی به دعوت فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

به گزارش ایمنا، تعدادی از قربانیان اسیدپاشی طی سال‌های گذشته هم زمان با بررسی طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسیدپاشی در صحن علنی امروز -یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه- مجلس حضور یافتند.

انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی به همراه تعدادی از قربانیان از جمله مرضیه ابراهیمی، معصومه عطایی، محسن مرتضوی، مریم زمانی و آرزو هاشمی نژاد به دعوت فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در جلسه امروز حضور یافتند.

بنابر اظهارات خانم مرضیه ابراهیمی قربانی اسیدپاشی اصفهان این انجمن سال‌هاست که به دنبال پیگیری چنین طرحی برای بالا بردن مجازات‌ها نسبت به انجام اسیدپاشی هستند، زیرا اکنون مجازات برای اسیدپاش‌ها ۲ تا ۱۰ سال است که با همین مقدار زمان هم شخص خاطی می‌تواند با وثیقه خارج از زندان باشد.

همچنین خانم ابراهیمی تأکید می‌کند اگر خرید و فروش اسید ممنوع شده و میزان مجازات‌ها حداقل به ۲۵ سال آن هم بدون بخشش برسد، باز شاید بتوان در مقابل اسید پاشی ایستاد و از بروز آن جلوگیری کرد، البته بحث قصاص برای اسیدپاشی هم وجود دارد که بنا بر اظهارات قربانیان این اسیدپاشی کسی دلش نمی‌آید این قصاص را انجام داده و شخصی را محروم از زیبایی و بینایی کند، لذا تأکیدشان بر روی ممنوعیت خرید و فروش و بالا بردن میزان مجازات است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

کد خبر 376507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.