زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن باید در اختیار شهرداری قرار بگیرد

شهردار تبریز گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی باید زمین‌های دولتی را جهت ساخت مسکن برای حاشیه‌نشینان در اختیار شهرداری تبریز قرار دهد.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب، اظهار کرد: در سفر یک ماه قبل معاون وزیر راه و شهرسازی به تبریز که همراه با بازدید از مناطق حاشیه‌نشین بود، وی موافقت کرد که زمین‌های دولتی در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری نیز با همکاری شرکت‌های تابعه و انبوه‌سازان، به احداث مسکن برای حاشیه‌نشینان اقدام کند.

وی ادامه داد: با وجود موافقت و دستور معاون وزیر راه و شهرسازی، اما هنوز راه و شهرسازی استان حتی یک متر زمین هم در اختیار شهرداری قرار نداده است.

شهردار تبریز تصریح کرد: با توجه به عدم تمکین راه و شهرسازی استان به موضوع تخصیص زمین‌های دولتی به شهرداری برای ساخت و ساز مسکن برای حاشیه‌نشینان، لازم است تا اعضای شورای شهر از مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص سئوال کنند.

شهین‌باهر گفت: با وجود اینکه شهرداری‌ها مسئولیتی در ساخت واحد مسکونی برای حاشیه‌نشینان ندارند لیکن شهرداری تبریز این آمادگی را دارد که در صورت تخصیص زمین‌های دولتی، با مشارکت شرکت‌های تابعه و انبوه‌سازان اقدام به ساخت و ساز مسکن برای حاشینه‌نشینان کند.

کد خبر 376506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.