جام حذفی؛ دردسر جدید فوتبال ایران

با اعلام شرایط جدید در میزبانی سپاهان از پرسپولیس دوباره بحث هواداران در ارتباط با نحوه برگزاری این مسابقه جدی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، التهاب ناشی از حوادث جنجالی بازی دور برگشت پرسپولیس و سپاهان در جریان رقابت‌های لیگ تقریبا فروکش کرده بود و در این چند روز کمتر خبری در ارتباط با تسویه حساب هواداران زرد و قرمز منتشر می‌شد اما انتشار اظهار نظر عجیب و غیر منتظره مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ، دوباره آتش اختلاف را به اردوی هواداران پرسپولیس و سپاهان انداخت.

به هر حال علاقمندان حرفه‌ای فوتبال به خوبی از ماجرای بازی پرسپولیس و سپاهان آگاه هستند و همه تلاش‌ها در این راستا صورت گرفته بود که ترکش‌های آن مسابقه نفوذی به بازی نیمه نهایی جام حذفی اصابت نکند و به نظر می‌رسید جو تا حد زیادی آرام شده و هواداران سپاهان تصمیمی برای مقابله به مثل با هواداران پرسپولیس ندارند و فقط به دنبال پیروزی تیمشان در این بازی هستند.

با اعلام سازمان لیگ مبنی بر تقسیم نصف به نصف سکوهای استادیوم نقش جهان در روز هشتم خرداد باز هم موجی از اختلاف و تهدید بین هواداران دو تیم راه افتاده است. از یک طرف سپاهانی‌ها بحق می‌گویند که چرا این قانون تقسیم سکوها به یکباره در بازی نیمه نهایی اعلام شده و مثلا در بازی مس کرمان و سپاهان هیچ خبری از آن نبوده است و در مقابل پرسپولیسی‌ها هم با اشاره به تصویب این قانون که در سازمان لیگ انجام شده، قصد استفاده از موقعیت مناسبی را دارند که برایشان ایجاد شده است.

البته در نفس تصویب این قانون بحث‌های زیادی وجود دارد و این سوال ایجاد می‌شود که اگر قرار به تقسیم سکوها در بازی‌های تک حذفی بود دیگر چه احتیاجی به قرعه‌کشی میزبان و مهمان وجود داشت؟

در همه جای دنیا تیم‌ها، امتیاز حق میزبانی را به خاطر استفاده از ظرفیت هوادار خودی می‌پذیرند. در این شرایط تقسیم سکوهای نقش جهان می‌تواند یک ظلم بزرگ در حق سپاهانی باشد که در بازی قبلی مقابل مس کرمان هواداری در استادیوم حریف نداشته و در مقابل لطف بزرگی به پرسپولیس باشد که در استادیوم خانگی خودش توانست پدیده مشهد را در ضربات پنالتی شکست دهد.

موضوع مهم دیگر نحوه مدیریت هواداران در بازی روز هشتم خرداد است که یک چالش بزرگ و شاید دردسرساز را در پیش روی هواداران دو تیم قرار می‌دهد. شاید در شرایط عادی حضور ۶۵ هزار هوادار سپاهانی و ۱۰ هزار هوادار پرسپولیسی به خاطر اختلاف جمعیت هواداری مشکلی در این مسابقه ایجاد نمی‌کرد ولی در شرایط فعلی کنترل دو جمعیت ۳۵ هزار نفره هواداری، کاری دشوار و غیر قابل پیش‌بینی را در مقابل شورای تامین استان قرار می‌دهد.

بر اساس قانون جام حذفی این بازی باید حتما تیم برنده داشته باشد و نمی‌شود به امید ثبت تساوی و نسوختن سیخ و کباب چشم امید به رفتار هواداران داشت. البته باشگاه سپاهان اعتراض خود را به صورت کتبی به این مسئله اعلام کرده و باید دید که در نهایت چه تصمیمی گرفته می شود ولی با توجه به سابقه سازمان لیگ بعید به نظر می‌رسد تلاشی در جهت احقاق حق سپاهان صورت گیرد.

حال باید امیدوار بود که جنجال ناشی از این تصمیم ناگهانی گربیان جذابیت بازی سپاهان و پرسپولیس را نگیرد.

کد خبر 376500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.