مطالعات راه‌اندازی اتوبوس دانش‌آموزی انجام شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای تسهیل در تردد دانش آموزان و کمک به شهروندان ضروری است که مطالعات در تعریف خطوط اتوبوسرانی دانش آموزی در ایام تعطیلات تابستان انجام شود تا در صورت امکان این پروژه در سال آینده به اجرا درآید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در نطق میان دستور خود در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک نایب قهرمانی تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد ریال از بودجه ۴۱ هزار میلیارد ریالی شهرداری اصفهان به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است، اظهار کرد: این به این معناست که مسئله ترافیک، بهبود وضعیت زیست محیطی، توسعه حمل و نقل عمومی، ایجاد پارکینگ، ساخت پایانه‌ها و پارک‌سوار، احداث و توسعه معابر مورد نیاز شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در یک حرکت تعامل گونه توسط مسئولان و شهروندان می‌توان مشکلات ترافیکی اصفهان را برطرف کرد، افزود: لازمه این امر توسعه فرهنگ استفاده از مترو است که بهینه سازی تردد به صورت همسان سازی حمل و نقل اتوبوسی با مترو نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در این بخش داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احداث پارکینگ و پارک‌سوار برای استفاده بهینه شهروندان از مترو باید مورد توجه باشد، گفت بهره برداری کامل از خط یک مترو در صورت پیوستن مترو بهارستان و شاهین شهر به خط یک مترو اصفهان انجام می‌شود.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرداری اصفهان برای بهره برداری کامل از خط یک مترو ادامه داد: از  این رو از شهرداران، اعضای شورای شهر و مسئولان دو شهر شاهین شهر و بهارستان درخواست داریم نسبت به راه‌اندازی هر چه سریعتر خطوط مترو خود همکاری لازم را داشته باشند.

برشان اضافه کرد:  بهینه سازی حمل و نقل عمومی در زمینه تجهیز ایستگاه‌ها به سیستم‌های الکترونیکی اطلاع رسانی برای رفاه شهروندان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های مدارس از ضروریات حمل و نقل شهری است و هر سرویس باید حداکثر پنج نفر را جابه‌جا کند، ادامه داد: از این رو برای تسهیل در تردد دانش آموزان و کمک به شهروندان ضروری است که مطالعات در تعریف خطوط اتوبوسرانی دانش آموزی در ایام تعطیلات تابستان انجام شود تا در صورت امکان این پروژه در سال آینده به اجرا درآید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان با اختصاص بودجه به دو پروژه مجموع پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف جهان و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی از اقدامات شورای شهر برای بهره برداری از این رینگ بوده است، ادامه داد: از این رو انتظار می‌رود دیگر شهرهای موجود در این محور از جمله بهارستان، خمینی شهر، نجف آباد، گز و برخوار و فلاورجان نیز نسبت به تکمیل این پروژه توجه داشته باشند.

وی ساماندهی پایانه‌های برون و درون استانی را از ضرورت‌های  بهبود حمل و نقل و ترافیک اصفهان دانست و افزود: در این زمینه تکمیل پایانه‌های صمدیه و آبشار در اسرع وقت امری ضروری است.

برشان نوسازی ناوگان سازمان آتش نشانی و توسعه و بهره برداری از ایستگاه‌های مورد نیاز را از ضروریت‌های این سازمان دانست و گفت: این اقدام نیز باید مورد توجه ویژه شهردار اصفهان قرار گیرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان تصریح کرد: دراین زمینه سازمان فرهنگی، ورزشی و شهرداری اصفهان ورود جدی داشته باشد و با بسیج امکانات اوقاتی مفرح را برای آینده سازان این شهر فراهم کند.

کد خبر 376499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.