افتتاح جشنواره کن همراه با فروش ۱۰۰ میلیون دلاری نقاش فرانسوی

هر هفته یکشنبه می توانید مهمترین اتفاقات فرهنگ و هنر جهان را در ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته برای هنر اروپا هفته شلوغی بود. از افتتاح جشنواره فیلم کن و رکورد شکنی در حراجی ساتبیز و معرفی برگزیدگان بینال ونیز در این هفته رقم خوردند. در ادامه، مشروح این رویدادها را می‌خوانید.

جشنواره کن آغاز به کار کرد: بیست و چهارم اردیبهشت ماه، جشنواره فیلم کن در فرانسه با میزبانی هیات داوران این جشنواره متشکل از آلخاندرو ایناریتو، آل فانینگ و یورگوس لانتیموس نمایش فیلم‌های راه یافته به این جشنواره را آغاز کرد. فیلم افتتاحیه این جشنواره"مردگان نمی‌میرند" اثر جیم جارموش بود که عوامل این فیلم در روز اول جشنواره بر روی فرش قرمز آمدند.

فیلمنامه نویس مرد عنکبوتی درگذشت: آلوین سارجنت فیلمنامه نویس سری فیلمهای مرد عنکبوتی در نود و دو سالگی در گذشت. این فیلمنامه نویس دو بار برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم‌های مردم معمولی و جولیا شده بود.

فروش ۱۱۰ میلیون دلاری تابلوی مانه: تابلوی نقاشی "کومه‌های علف خشک" اثر ادوار مانه نقاش امپرسیونیسم فرانسوی قرن نوزدهم، به مبلغ ۱۱۰.۷ میلیون دلار در حراجی ساتبیز، در عرض تنها هشت دقیقه به فروش رسید و رکورد قبلی این حراجی را برای قیمتش شکست. این تابلو تنها یکی از مجموعه بیست و پنج تابلوی مانه از مجموعه تابلوهای مانه با موضوع نور بر سطوح طبیعت است.

بنکسی در ونیز: همزمان با برگزاری بینال ونیز، یک اثر از نقاش خیابانی ناشناس، بنکسی بر روی  یکی از دیوارهای منطقه دورسودارو دیده شد. این نقاشی گرافیتی که یک دختر مهاجر را با جلیقه نجات نشان می‌دهد، از آنجا که تصویرش در صفحه رسمی این نقاش منتشر شده است، احتمال می‌رود که متعلق به او باشد.

شیر طلای ونیز به لیتوانی اهدا شد: شیز طلایی پنجاه و هشتمین دوسالانه ونیز به غرفه کشور لیتوانی رسید. غرفه این کشور با عنوان "دریا و خورشید" برای بهترین مشارکت ملی، برگزیده شد. هنرمندان حاضر در غرفه لیتوانی سه زن بودند که برنده‌ شیر طلایی شدند، همچنین آرتور جانا هنرمند آمریکایی نیز به عنوان هنرمند برگزیده‌ این جشنواره در بخش انفرادی، شیر طلا را به نام خودش ثبت کرد.

کد خبر 376495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.