شیراز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای مترویی شد

شهردار شیراز گفت: شیراز پس از شهرهای تهران و مشهد به عنوان سومین شهر کشور، مجوز برگزاری دوره آموزشی و صدور گواهینامه راهبری قطارهای مترویی را از شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای وزارت کشور اخذ کرد.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور اظهار کرد: شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با درخواست شهرداری شیراز برای مجوز برگزاری دوره‌های آموزش سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطارهای مترویی شهر شیراز موافقت کرد و بدین ترتیب شیراز سومین پایگاه آموزش راهبری قطارهای متروئی کشور شد.  

وی ضمن تأکید بر نقش و اهمیت صدور مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی راهبران قطارهای مترویی در شیراز گفت: با توجه به نیاز شدید متروی شیراز به راهبر جهت کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها، مذاکرات لازم با وزارت کشور و نیز هرگونه حمایت در راستای تسریع در روند ایجاد مرکز آموزش در شیراز و صدور گواهینامه راهبری انجام شد.

شهردار شیراز ادامه داد: کاهش چشمگیر هزینه‌های آموزش راهبری قطار، عدم نیاز به اعزام پرسنل جهت آموزش راهبری به شهرهای تهران و مشهد، افزایش تعداد دوره‌های آموزش راهبری در طول سال و به تبع آن افزایش تعداد راهبران آموزش‌دیده و آماده به کار، استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آموزشی درون‌سازمانی شهرداری شیراز، افزایش سطح درآمدزایی از طریق آموزش پرسنل دیگر شهرها واستان‌های اطراف، ایجاد انگیزش در پرسنل به جهت آموزش راهبری درون سازمانی، خودکفایی در اجرای برنامه‌های آموزش پرسنل از مهم‌ترین مزایای اخذ مجوز آموزش راهبری است.

اسکندرپور تصریح کرد: با صدور این مجوز برای آموزش راهبران شیراز، ما قادر خواهیم بود با صرف هزینه‌هایی به مراتب کمتر و در زمان بسیار کوتاهتر، راهبران بیشتری تربیت کنیم و خواهیم توانست هدوی و سرفاصله حرکت قطارها را کاهش دهیم و نقش مترو در توسعه حمل و نقل شهر را پر رنگ‌تر کنیم .

 وی افزود: قطعا با راه‌اندازی این مرکز آموزشی در شیراز علاوه بر اینکه امکان تربیت و آموزش راهبران مورد نیاز سایر خطوط متروی شیراز فراهم خواهد شد، سایر شهرهای کشور خصوصاً منطقه جنوب نیز می‌توانند برای آموزش به ما مراجعه کنند و ما خدمات آموزشی راهبری را نیز به خارج از شیراز صادر کنیم.

کد خبر 376484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.