۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
برگ‌های معجزه‌گر!

چغندر یکی از سبزیجات شناخته شده است که تقریبا کمتر کسی با آن آشنایی ندارد اما بخش پرخاصیت این سبزی معجزه‌گر، همواره مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شاید بتوان گفت خاصیت برگ‌های پهن و تیره چغندر از خود آن بیشتر است. برگ چغندر دارای خواص ضد التهابی و سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، فلانوئید، کاروتنوئید، ویتامین‌های C و K، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، نیترات، فیبر، بتاکاروتن و فولات است.

این برگ‌های جادویی نقش مؤثری در محافظت از قلب دارد و درمانی مناسب برای التهاب مجاری ادراری و کلیه‌ها محسوب می‌شود. همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برگ چغندر از بروز سرطان‌ پروستات، تخمدان، ریه و ... پیشگیری می‌کند.

فلانوئید موجود در این برگ‌ها در حفظ ثبات و تنظیم قند خون مؤثر است و می‌تواند دیابت را در مراحل اولیه درمان کند. برگ‌ چغندر سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، بازسازی سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده و  همچنین التیام بخشی زخم‌ها دارد.

وجود منیزیم و پتاسیم در این برگ‌ها به رفع گرفتگی عضلات و همچنین بهبود سیستم عصبی بدن کمک می‌کند، کلسیم برگ چغندر نیز نقش مؤثری در استحکام استخوان‌ها و حفظ سلامت دندان‌ها دارد و وجود نیترات در آن با تأثیر بر دیواره رگ‌ها، در کاهش فشار خون مؤثر است.

فیبر فراوان این گیاه، علاوه بر تنظیم قند خون، تضمین کننده سلامت قلب و دستگاه گوارش است و عملکرد روده‌ها را بهبود می‌بخشد. این برگ‌های جادویی به دلیل داشتن آهن بر ساخت گلبول‌های قرمز اثر می گذارد و از کم خونی پیشگیری می‌کند.

کد خبر 376477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار AE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    0 0
    خوب بود