۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
 دمنوش‌های پرخاصیت

هر یک از دمنوش‌های گیاهی دارای طعم‌های منحصر به‌ فردی است و فواید زیادی برای سلامت افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دمنوش های گیاهی این روزها به یکی از نوشیدنی‌های محبوب برای بسیاری از مردم جهان تبدیل شده است؛ از چای سیاه گرفته تا چای قرمز، دمنوش زنجبیل، بابونه، نعناع و ... هر یک خواص منحصر به فردی دارد. در اینجا شما را با ویژگی‌ دمنوش‌های گیاهی پرخاصیت آشنا می‌کنیم.

چای قرمز

چای قرمز بدون کافئین است و اغلب به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان، مصرف آن توصیه می‌شود. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد این نوع چای سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد.

 دمنوش نعناع

دمنوش نعناع برای رفع ناراحتی معده، سردرد، سندرم روده تحریک پذیر و مشکلات تنفسی مفید است. همچنین این گیاه دوست‌داشتنی باعث هضم غذا می‌شود و برای افرادی که قصد دارند در دراز مدت وزن خود را کاهش دهند، موثر است. این دمنوش خطر ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر را کاهش می‌دهد و به کاهش التهاب و علائم حساسیت‌های فصلی کمک می‌کند.

دمنوش زنجبیل

نوشیدنی به دست‌آمده از ریشه گیاه زنجبیل برای رفع ناراحتی معده و تهوع مفید است. همچنین می‌توان آن را برای افزایش اشتها، از بین بردن درد آرتروز و یا درمان سرماخوردگی مصرف کرد. این دمنوش برای درمان گرفتگی گلو و بهبود کیفیت خواب موثر است و جهت درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود.

 دمنوش بادرنجبویه

رفع مشکلات خواب و التیام زخم‌ها از خواص این دمنوش شگفت‌انگیز است؛ این گیاه از قلب و کبد محافظت می‌کند و برای کاهش دردهای عصبی مفید است. از دیگر مزایای این دمنوش می‌توان به تأثیر آن بر رفع آریتمی قلبی و محافظت بدن در برابر باکتری‌های مضر اشاره کرد.

کد خبر 376466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.